Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

31 maja 2019

NR 30 (Maj 2019)

Ghost Kato 3.9 AL

0 195

PEŁNOWARTOŚCIOWY GÓRAL WYRÓŻNIAJĄCY SIĘ WYGODĄ I MOCNYMI HAMULCAMI

Wrażenia z jazdy

Kato prowadzi się pewnie, wygodnie i stabilnie. Takie odczucia to w dużej mierze zasługa masy, dzięki której mamy wrażenie, że rower jedzie jak po szynach. Odczucia zmieniają się w chwili, gdy chcielibyśmy szybciej pojeździć w terenie, zwłaszcza w dół. W takich sytuacjach masa nie gra z nami do tej samej bramki i utrudnia oraz spowalnia manewrowanie między przeszkodami. Niespodziewanie pomocny okazał się widelec. Jak na przedział cenowy roweru 2K, amortyzator bardzo pomaga, co nie jest takie oczywiste w tej klasie sprzętu. Dobrze wyłapuje nierówności, szczególnie jeśli nie przesadzamy z prędkością. Również manetka blokady pozostawiła po sobie pozytywne wrażenia. Jest ergonomiczna, a co najważniejsze – skutecznie blokuje dość miękki w normalnym działaniu widelec. Usztywniony przód znacznie ułatwia pokonywanie podjazdów. Jednym z najmocniejszych punktów Kato są hydrauliczne hamulce. To one odpowiadają za pewność i kontrolę roweru. Oferują tak dużą siłę hamowania, że mogłyby być spokojnie obsługiwane jednym palcem, długa klamka sugeruje jednak inne rozwiązanie. Królestwem Ghost Kato są szutry oraz ubite suche drogi. Tam rower sprawdza się najlepiej. Opony w Kato ewidentnie nie przepadają za błotem. Szybko się zapychają i bardzo wolno zrzucają z siebie zbędną, zaschniętą ziemię. Jeśli jesteś doświadczony w jeździe na rowerze, to poślizgi są łatwe do skontrolowania oraz dodają odrobinę frajdy i adrenaliny. Dla innych może to być niepożądany dodatek do weekendowej jazdy.
 

Osprzęt

Rama: aluminium | Przedni widelec: RST Blaze RL, stalowa rura sterowa (3012 g) | Piasty / Obręcze: Shimano RM35 (9x100 i 9x135 mm) / Rodi Exalibur XC | Opony: Mitas Ocelot 29x2.1” (1070 g, dętka 184 g) | Korby: Shimano FC-TY501 42-34-24 z. (mm) | Łożyska suportu: pakiet na kwadrat | Kaseta: Shimano CS-HG200-8 (12–32) 8-rz. | Łańcuch: KMC Z8 | Przerzutka przód: Shimano Tourney FD-TY700 | Przerzutka tył: Shimano Acera RD-M360 | Manetki: Shimano SL-M310 | Hamulce: Shimano MT200, tarcze Shimano SM-RT10 160 mm | Kierownica: Ghost Low Rizer MTB, 720 mm | Wspornik kierownicy: Ghost MTB, 90 mm | Łożyska sterów: 1i1/8” | Wspornik siodełka: Ghost Light DC1, 31,6x400 mm | Siodełko: Selle Italia X-Base

Ghost Kato wyróżniają hamulce i widelec. Te dwa elementy wynoszą rower na wyższy poziom, niż sugeruje metka z ceną. Odpowiadają za komfort jazdy oraz komfort psychiczny, gwarantując krótką drogę hamowania. Po stronie napędu mamy budżetowe grupy Shimano. Przerzutki działają precyzyjnie i dzięki trzytarczowej korbie dają wystarczająco duży zakres przełożeń. Cały napęd pracuje bardzo cicho nawet przy skrajnych skosach łańcucha, które na ośmiorzędowej kasecie nie są aż tak duże. Miłośnicy długich wypraw docenią włoskie siodło zapewniające komfort na wysokim poziomie.


GEOMETRIA 2299 zł | Martes Sport, www.sklepmartes.pl
 

 Rozmiary: S, M, L (rozmiar testowany), XL; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 20 mm podkładek;
** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy

Do naszej redakcji trafił model w wersji L. Dla osób w przedziale 175–185 cm będzie to dobre rozwiązanie. Za sterami czuć, że mimo niskiej ceny to wciąż rower MTB. Pozycja jest komfortowa, ale z zachowaniem standardów roweru górskiego. Przód Kato znajduje się na dobrej wysokości, żeby rowerzysta mógł cieszyć się jazdą w terenie. W wielu innych rowerach zbyt wyprostowana pozycja nie jest sprzymierzeńcem w terenowych przejażdżkach, c...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy