Kompatybilność
Dźwignie przeznaczone do hamulców typu V-Brake mają inną budowę od tych przeznaczonych do hamulców typu Cantilever i nie są one kompatybilne.
POLECAMY
Hamulce, w których połączono dźwignie przeznaczone do hamulców typu Cantilever ze szczękami V-Brake będą się charakteryzowały olbrzymią siłą ścisku bardzo trudną do dozowania. W przypadku odwrotnym hamulce będą bardzo słabe.
Dźwignie do hydraulicznych hamulców tarczowych są sprzedawane w zestawie z zaciskiem i przewodem hydraulicznym. Ze względu na różne objętości cylinderków i różne skoki tłoczków nie zalecamy mieszania dźwigni i zacisków różnych producentów lub z różnych grup.Również hamulce szosowe wymagają specyficznych dźwigni. Oprócz specjalistycznych szosowych mogą je także obsługiwać dźwignie do hamulców Cantilever.
Długość i pozycja klamki
Sportowa i agresywna jazda terenowa pozwala angażować do hamowania tylko dwa palce, klamki rekreacyjne powinny umożliwiać obsługę większą ilością palców. Większość firm zapewnia także regulację oddalenia dźwigni od kierownicy. Pozwala to rowerzystom o mniejszych dłoniach wygodnie sięgać do klamki.
Materiały
Większość dźwigni hamulcowych wykonana jest z aluminium i z tego materiału wykonano dźwignie, przy których nie zamieściliśmy ikony materiału. Dla zmniejszenia masy producenci stosują także włókna węglowe, tworzywa sz...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!