Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

29 kwietnia 2019

NR 27 (Styczeń 2019)

Corratec CCT Team Race

0 140

 

  1. Zastosowany widelec ma płaski przekrój z małą powierzchnią czołową, dzięki czemu nie powoduje zawirowań. Model CCT nie jest typową konstrukcją aerodynamiczną, tylko uniwersalnym rowerem wyścigowym. Takie dodatki pozytywnie wpływają zarówno na wygląd roweru, jak i na właściwości jezdne. Wygięcie owocuje dobrą amortyzacją.
  2. Rama jest bardzo ładnie wykończona i może się podobać. Na górnej rurze namalowano dużego lwa, który jest znakiem rozpoznawczym marki. Ponadto na główce jest gruby metalowy logotyp z rokiem założenia marki. Te detale zwiększają ekskluzywność i przyciągają klienta unikalnym charakterem, dzięki któremu rower wyróżnia się spośród innych.

Wrażenia z jazdy

To podstawowy Corratec, oparty na węglowej ramie i przeznaczony do ścigania się. Jego charakter ujawnia się po kilku kilometrach. Pozycja, jaką przyjmuje rowerzysta, jest sportowa i efektywna. CCT jest dość długi i niski, dzięki czemu powierzchnia czołowa kolarza jest niewielka, na czym zyskuje aerodynamika. Kształty roweru sugerują, że efektywność bierze się także z aerodynamiki. Zastosowany napęd ma standardowy zakres, z kompaktową korbą i ciasno upakowaną przełożeniami kasetą 11–28 z. Dzięki temu zmiana przełożeń jest szybka i łatwo utrzymać optymalną kadencję, a jazda jest bezstratna. Precyzja działania napędu jest przeciętna. Mimo próby wyregulowania, przy mocnym naciskaniu na pedały zmiana przełożenia na mniejsze zębatki kasety jest wyraźnie opóźniona. Wyciągnięta pozycja sprawia, że pod górę rower zachęca do wstawania z siodła i podkręcania tempa. Niestety, wysoka masa zarówno kompletnego roweru, jak i kół ogranicza dynamikę. Oczywiście równym tempem spokojnie można sprawnie pokonać większość podjazdów. Na zjazdach rower prowadzi się bardzo dobrze. Jest stabilny przy wysokich prędkościach, dzięki temu podczas wyścigu,  nawet na ryzykownych fragmentach poczucie bezpieczeństwa jest zachowane. Na krętych odcinkach nadzwyczaj dobrze spisały się hamulce, które działają pewnie i wystarczająco precyzyjnie, by kontrolować prędkość. Rower nie jest przesadnie zwinny, ale bardzo płynnie pokonuje łagodne łuki i łatwo jest utrzymać zadaną linię przejazdu. Opony trzymają wystarczająco dobrze, mimo że mają relatywnie mały balon, ponieważ zostały nałożone na obręcze o szerokości rodem z lat dziewięćdziesiątych. Na szczęście w niewielkim stopniu przekłada się to na komfort, ponieważ konstrukcja ramy dobrze tłumi drgania. Pozwala to pokonywać długie dystanse nawet po nierównej nawierzchni.

Rower z ambicjami, PRZYCIĄGAJĄCY charakterystycznym designem ramy.

 

Geometria

 

Parametry geometrii ramy to największa zaleta tej maszyny. Przede wszystkim ma aż sześć rozmiarów, dzięki czemu zdecydowana większość populacji bez problemów znajdzie odpowiednią wielkość dla siebie. Ponadto sportowy charakter uwydatnia się w krótkim tylnym trójkącie, który wpływa na lepsze zacieśnianie skrętu. Spory zasięg ramy, biorąc pod uwagę rozmiar, wpływa nie tylko na lepszą efektywność, ale także zwiększa stabilność roweru. Z kolei mała wysokość zmniejsza powierzchnię czołową. Z drugiej strony na długich dystansach mniej gibcy zawodnicy mogą to boleśnie odczuć. Na szczęście można podnieść kokpit za pomocą podkładek. Kąt podsiodłowy ma standardową wartość – to dobrze, ponieważ środek ciężkości kolarza jest odpowiednio rozmieszczony.

Sztywności

 

Co prawda, w teście oceniającym napędzanie Corratec wypadł najsłabiej, miał jednak godnych przeciwników. A uzyskany wynik jest bardzo przyzwoity, dzięki czemu nawet podczas sprintów na pełnej mocy rama nie będzie generowała strat. Za precyzję sterowania odpowiada w dużej mierze sztywność widelca. Jest on niemal tak samo odporny na skręcanie, jak modele porównywalne. Jednak koła, które również mają spory wpływ na szybkość reakcji na skręt, wypadły poniżej średniej. A wszystko to przez bardzo wąską obręcz, która nie jest w stanie sprostać nowocześniejszym konstrukcjom.

Wykresy powstały na podstawie danych uzyskanych w laboratorium bikeBoard. W pomiarze precyzji sterowania im mniejsza wartość kąta skręcenia wyrażona w stopniach, tym większa sztywność układu kierowania/precyzja sterowania. W badaniu efektywności napędzania im wyżej na wykresie przebiega krzywa tym lepiej, gdyż oznacza wyższą sztywność ramy, czyli efektywniejsze napędzanie. Dane sztywności ramy testowanego roweru porównujemy do dwóch wybranych rowerów podobnej klasy wymienionych w opisie wykresów. Sztywność kół oraz masy porównujemy do uśrednionych dany...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy