Canyon Neuron – nowa odsłona

Rowery

Kiedyś nazywano to kolarstwem górskim i większość ludzi nie miała problemu z rozpoznaniem właściwego typu, później jednak wszystko się skomplikowało – powiedział Michael Staab, główny projektant Neurona. Ale nostalgia za dawnymi czasami nie była najważniejszym powodem, dla którego powstał nowy Neuron.

Rodowód tego roweru sięga prehistorii – już w 2002 r. pojawił się jego protoplasta, taki Homo habilis w kolekcji Canyona, tylko że wówczas nazywał się Nerve. Później było kolejne wcielenie z unowocześnionym zawieszeniem i przednim trójkątem z carbonu. Nazwano go Nerve CF i był rewelacją. Niestety, jego pojawienie się było spóźnione, ponieważ wciąż jechał na kołach 26”. Michael Staab powiedział, że w dziale sprzedaży przeszedł fazę „od bohatera” – w 2013 r., „do zera” – w 2014 r., wtedy bowiem sprzedaż roweru na innych kołach niż 29” czy 27,5” stała się właściwie niemożliwa. I choć nikt oprócz „sprzedajnych publicystów” nie werbalizował tego w ten sposób, ludzie wkrótce poznali powód – po prostu na większych kołach jest łatwiej jeździć, a na tej półce cenowej większość użytkowników wymaga wsparcia technologicznego w trudnym terenie.

Michael Staab nienachalnie zaproponował, żeby nowego Neurona nazwać rowerem klasy Gran Turismo, i choć daleki jest od wymyślania nowych kategorii i szufladkowania, to współczesne rowery ścieżkowe coraz bardziej się radykalizują. Są agresywniejsze i przeznaczone do zaspokajania coraz bardziej wyrafinowanych potrzeb znawców i specjalistów. Stary motoryzacyjny termin dotyczył luksusowych samochodów zbudowanych na bazie wyścigówek, w których zawieszenie było wygodne, sprzęgło służyło do wysprzęglania, bagażnik pozwalał jeździć z czymś więcej niż...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy