Canyon Grail CF SL 8.0

Rowery

Rower, do którego trzeba się przekonać - ale warto.

 

Wrażenia z jazdy

To jeden z najbardziej charakterystycznych rowerów jakie miały premierę w tym roku. Wszystko przez kokpit, który ma dwie poprzeczne części, a mostek łączy się z kierownicą mniej więcej w połowie baranka. Bardzo specyficzna konstrukcja mająca wpływ na komfort jazdy, o czym w dalszej części testu, wymusiła także zmiany w geometrii ramy roweru. Producent nie podaje długości górnej rury, a ten parametr w rowerach szosowych jest bardzo istotny. Ponadto parametr reach i stack zupełnie nie oddaje rzeczywistej długości i wysokości roweru. Dlatego rozmiar należy dobierać szczególnie uważnie. Na szczęście podane na stronie producenta przedziały wzrostu mniej więcej odpowiadają rzeczywistości. Patrząc na rower wydaje się, jakby zajmowana pozycja miała być ekstremalnie wysoka, jednak tak nie jest. Trzymając za klamkomanetki odczucia są podobne jak na modelu Endurace, choć Grail jest bardziej zrelaksowany. Charakterystyczny kokpit został tak skonstruowany, by jak najbardziej amortyzować wstrząsy. Działa jak resor, ponieważ górna część nie jest przymocowana do mostka. Dodatkowo, środkowa częś...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów



Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!

Przypisy