Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

12 kwietnia 2021

NR 48 (Kwiecień 2021)

CANNONDALE Trail SL 2

0 137

POLECAMY

1. Na piaście przedniego koła standardowo zamocowany jest bezprzewodowy czujnik, który precyzyjnie mierzy prędkość oraz dystans jazdy, a dane przekazuje do aplikacji Cannondale na telefonie lub innym urządzeniu zgodnym z protokołem Bluetooth, np. Garmina. Coś jakby licznik w gratisie. 
2. Stały transfer technologii sprawia, że najnowsza odsłona korby Deore M6100 wygląda jak XTR sprzed paru lat. Niewielki rozmiar zębatki (30 z.) dobrany jest pod kątem jazdy w bardzo trudnym terenie, zapewni bardzo mocne przełożenie do pokonywania stromych podjazdów, ale jednocześnie mocno ogranicza prędkość maksymalną. Chcąc się ścigać na szybszych trasach, konieczna będzie wymiana na 32, 34 lub nawet 36 z. 3. Gumowa zatyczka na mostku zakrywa gniazdo SP-Connect, w którym można zamocować specjalny uchwyt na smartfona lub inne akcesoria kompatybilne z tym systemem mocowania. 4. Główne rury przedniego trójkąta pokryte są deseniem symbolizującym poziomice. Budzi to ekscytację różnicami wzniesień, czyli esencję kolarstwa górskiego.

Nowe wcielenie znanego modelu, stworzone z myślą o wyścigach XCO i XCM. Całkowicie przeprojektowana rama o nowoczesnej linii zbudowana jest z lekkich rur SmartForm C2. Tylny trójkąt ma obniżone górne rurki oraz specjalnie zaprojektowane strefy ugięcia, co Cannondale nazywa mikroamortyzacją SAVE. Jednak najistotniejszą zmianą jest progresywna geometria, dzięki której rama jest niska i ma duży zasięg, więc ustawia agresywną pozycję, która w połączeniu z bardzo stromym kątem podsiodłowym pomaga wyzwolić maksimum energii na sprintach i podjazdach. Płaski kąt główki zwiastuje większą pewność prowadzenia na szybkich zjazdach, a krótki tylny trójkąt oraz nisko zawieszona oś suportu będą wspomagać wyjście z zakrętów na pełnej petardzie. Ważną zmianą jest też to, że wszystkie rozmiary z XS włącznie jeżdżą na kołach 29". Nie wahamy się napisać, że Trail SL to aktualny wzorzec geometrii XCO. Dodatkowo przeprowdzone przez nas pomiary wykazały sztywność konstrukcji, znacznie przekraczającą średnią dla tej klasy rowerów idącą w parze z równie wysoką precyzją sterowania, co stanowi optymalne dopełnienie postępowej geometrii. Niestety, wykres mas jest już jak zimny prysznic, a całe „zło” tkwi w masie kół. Niewielkim  pocieszeniem jest to, że na wymianie drutowych opon i cholernie ciężkich dętek można sporo zyskać, jednak znaczące obniżenie masy kół wymagałoby gruntowniejszej modernizacji obejmującego zarówno piasty, jak i obręcze. Resztę wyposażenia SL można określić jako dobrze dobrane do charakteru roweru na poziomie średnio zaawansowanego amatora. Judy w najlepszej wersji Gold RL ma golenie górne o średnicy 30 mm i nie jest lekka, jednak konstrukcja oparta na sprężynie powietrznej Solo Air, regulowanym tłumiku Motion Control wraz z blokadą skoku sterowaną z kierownicy na pewno nie będzie opóźniała nawet bardzo ambitnego zawodnika. Podobnie napęd zestawiony z komponentów Deore i SLX może nie tak prestiżowy i lekki, ale oferujący identyczny zakres przełożeń co XT czy XTR. Hamulce to w zasadzie podstawowy model w ofercie Shimano o przeciętnych własnościach. Warto jednak wspomnieć, że mają krótsze klamki oraz przytomnie wyposażono je w przednią tarczę 180 mm, co w mniej wymagającym terenie daje już możliwość sportowego sterowania jedn...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy