Dołącz do czytelników
Brak wyników

Temat , Sprzęt

4 września 2020

Całkowicie nowy Trek Slash

107

Choć stylistyka Slasha pozostała ta sama i na pierwszy rzut oka to ten sam rower, to jednak jest to zupełnie nowa konstrukcja, z nieco innymi założeniami niż poprzednik.

 

POLECAMY

 

 

Nowa, przeprojektowana rama waży tylko 2450 g, co jest wynikiem o 400 g niższym od średniej wyznaczonej przez konkurencję. Skok zawieszenia powiększono o 10 mm z każdej strony, dzięki czemu Slash ma go teraz 170 mm z przodu i 160 mm z tyłu. Ostrzejszy charakter nowego Treka przejawia się także w tabelce z geometrią. Wydłużony do granic zdrowego rozsądku reach, wypłaszczona główka, a co za tym idzie większa baza kół wskazuje na poważną maszynę do enduro bez żadnych kompromisów.

 

Dla lepszych osiągów na podjazdach, kąt podsiodłowy jest teraz o 2° bardziej stromy. System Knock Block został zmodyfikowany i oferuje teraz większy zakres ruchu, wciąż chroniąc górną rurę ramy i okablowanie przed uszkodzeniem podczas wywrotki. Ramę chroni dodatkowo ochraniacz przymocowany do dolnej rury na całej jej długości.

 

 

 

 

Slasha wyposażono w zamykany schowek – jest on dostępny także w modelach aluminiowych. Mniejsze zmiany obejmują powiększoną średnicę rury podsiodłowej oraz gwintowany suport w miejsce wciskanych PressFitów.

 

 

 

Wraz z nowym Slashem, Trek prezentuje nowy damper Rock Shox Super Deluxe Thru Shaft, z nieco większym zbiorniczkiem wyrównawczym i zmodyfikowanym tłumikiem. Oprócz blokady skoku, do dyspozycji użytkownika oddano przełącznik regulujący kompresję w pozycji otwartej dampera. Dodatkowo, w miejsce znanego i lubianego duetu żółwika i zajączka na pokrętle tłumienia powrotu wstawiono cyferki, będziemy tęsknić. 

 

 

 

 

Kolejną nowością w świecie komponentów jest sztyca Bontrager Line Elite o średnicy zwiększonej do 34.9 mm. Nowy kartridż ma zapewniać lżejszą pracę, a sama sztyca zyskała nową odmianę o 200 mm skoku.

 

 

 

WIęcej informacji znajdziecie na stronie TREKBIKES

 

 

 

 

Obszerny test we wrześniowym wydaniu bikeBoardu

 

Przypisy