Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

29 czerwca 2022

NR 60 (Czerwiec 2022)

Bontrager XR1 Team Issue TLR

0 153

Cena: 199 zł; Masa: 631 g
Trek Bikes, www.trekbikes.com

Zwykle unikam szutrowania, dlatego agresywny bieżnik i przyczepność w terenie stawiam wyżej niż niskie opory toczenia na szybkich nawierzchniach. Mając w perspektywie udział w joberg2c – południowoafrykańskiej etapówce MTB, której trasa o długości 900 km przebiega w większości po szutrach i twardych, suchych singlach, zdecydowałem się poszukać czegoś na takie warunki. Wybór padł na XR1 Team Issue TLR – najszybszą oponę Bontrager, na której w XC ścigają się prosi z Trek Factory, walczący o każdą sekundę.

Opona ma drobne, gęsto rozmieszczone klocki. Środkowe wysokości niespełna 2 mm, boczne 3 mm. Wykonana jest z zastrzeżonej dla Bontragera mieszanki TM-Speed. Ścianki boczne i czołowa są niezbyt grube, użyta lekka nylonowa wkładka (system Inner Strength Casing) zapewnia im dodatkową elastyczną ochronę. Oplot 120 TPI, waga 630 gramów. Montaż opon przebiegł sprawnie, bezproblemowo ułożyły się i uszczelniły na obręczach.

Pierwsze marcowe jazdy po podkrakowskich szutrach potwierdziły przewidywania. Opona na twardych i suchych nawierzchniach jest szybka, nie generuje dużych oporów toczenia. Jednak zupełnie nie nadaje się na wjazd w mokry, błotnisty teren – to zdecydowanie nie jej przeznaczenie. Jazda po śliskich ścieżkach w Lesie Zabierzowskim była dla mnie wyzwaniem, a takich ścieżek w lasach w marcu pokonuję większość kilometrów. Tydzień później kolejna próba – zawody na orientację Liszkor po Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. Wszystko super, tylko że… spadło 10 centymetrów śniegu....

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy