Dołącz do czytelników
Brak wyników

Bezdętkowe opony przełajowe

Artykuł | 14 października 2020 | NR 44
20

W poprzednim artykule mogliście przeczytać, że praktycznie wszyscy zaawansowani zawodnicy przełajowi ścigają się na szytkach. Jednak nie stanowią one standardowego wyposażenia seryjnych rowerów, a ich zakup wraz z kompatybilnymi kołami to, nie ma co ukrywać, duży wydatek, niekoniecznie uzasadniony w przypadku amatora. Z drugiej strony, standardowe ogumienie z dętkami w przełaju sprawdza się kiepsko. W bardzo trudnych warunkach dominujących na przełajowych trasach stosowanie ciśnień zalecanych przez producenta praktycznie wyklucza rywalizację ze względu na upośledzoną trakcję i sterowność. Chcąc to poprawić, trzeba obniżyć ciśnienie znacznie poniżej zalecanych wartości, co drastycznie podnosi ryzyko przyszczypnięcia dętki. Dlatego opony z dętkami sprawdzą się dobrze do jazdy treningowej, podczas której nie ma presji czasu, a z defektami można poradzić sobie łatwo i tanio. Jednak na zawody warto przerobić seryjne koła na bezdętkowe. Większość rowerów ma koła kompatybilne z systemem bezdętkowym i wystarczy tylko dokupić wentyle i opaski, żeby zstąpić dętki mlekiem lateksowym. Jednak nasze badania wykazały, że w sporej grupie tańszych modeli niezbędne jest jeszcze dokupienie przeznaczonych do nich opon. Przeglądnęliśmy oferty producentów opon, wyszukując w nich kompatybilne z technologią bezdętkową modele spełniające wymogi przepisów UCI. Prezentowane obok gumy pozwalają na łatwą i stosunkowo niedrogą modernizację kół seryjnego roweru przełajowego.

POLECAMY

Bontrager CX0 TLR Cyclocross – na twarde i suche trasy, mieszanka 50a, 120 TPI, zwijana stopka, Tubeless Ready, ochrona Hard-Case Lite, rozmiar 700x33C, masa 395 g, cena: 209 zł.  Bontrager CX3 TLR Cyclocross – na błotniste i miękkie podłoża, mieszanka 50a, 120 TPI, zwijana stopka, Tubeless Ready, ochrona Hard-Case Lite, rozmiar 700x33C, masa 405 g, cena: 209 zł.  Challenge Grifo VTLR – uniwersalny bieżnik na zróżnicowane warunki, 120 TPI, aramidowa zwijana stopka, Vulcanized Tubeless Ready, rozmiar 700x33C, masa 397 g, cena: 239 zł. 

Maxxis All Terrane – uniwersalny bieżnik na różne warunki, mieszanka Dual, 120 TPI, ochrona EXO, carbonowa zwijana stopka, Tubeless Ready, rozmiar 700x33C, masa 375 g, cena: 199 zł. Maxxis Speed Terrane – szybki bieżnik na trawiaste i twarde trasy, mieszanka Dual, 120 TPI, ochrona EXO, carbonowa zwijana stopka, Tubeless Ready, rozmiar 700x33C, masa 395 g, cena: 189 zł. Panaracer Albit – uniwersalny bieżnik na różne warunki, mieszanka ZSG Natural, oplot ochronny AX-Alpha, zwijana stopka, Tubeless Compatible (TLC...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy