Dołącz do czytelników
Brak wyników

Testy , Rowery

29 czerwca 2019

Alutech Fanes Pinion P.1 18

0 119

Wreszcie po roku oczekiwania, w Waszym imieniu przetestowaliśmy produkcyjną wersję skrzynki biegów Pinion. Mamy mieszane uczucia, ale widzieliście nazwę? Czyli że będą P.2 i P.3... Oby! Bo często jeździmy w błocie i zżymamy się na myśl o tym, że każde ziarenko piasku czy grudka błota dewastuje nasz sprzęt i pogarsza jego działanie.

Obrotowa manetka nie chodzi płynnie, a kliknięcia nie są jasno zdefiniowane. Wyczuwalny opór z wejściem biegu pogłębia jeszcze stosunkowo duża siła potrzebna do jego pokonania oraz uczucie rozciągania linki.
Zakres przełożeń skrzynki jest kolosalny i wynosi 636%, w związku z tym przekracza możliwości napędu 3x10. Zarówno w dziedzinie biegów bardzo miękkich jak i bardzo twardych P1.18 spełnia nasze oczekiwania ze sporym naddatkiem. Po krótkich jazdach po pociętych głębokimi i stromymi wąwozami pagórkach uważamy jednak, że 12 biegów wystarczyłoby. Nawet najbardziej wymagający spośród nas stwierdzili, że biegów jest strasznie dużo i są one bardzo ciasno rozmieszczone. Nawet ześwirowani na punkcie kadencji szosowcy byliby ukontentowani. Biegi ułożone są z identycznymi odstępami, więc w niektórych zakresach środka spektrum, przełączaliśmy po dwa, bo pojedyncza zmiana była ledwie wyczuwalna. W przeciwieństwie do napędów zewnętrznych zmiana pod obciążeniem jest niemożliwa. Trzeba znacząco odpuścić nacisk. Redukcja biegów na podjazdach jest możliwa, choć w warunkach technicznej jazdy górskiej trzeba stosować wolną kadencję (70 rpm) i szybki nadgarstek. Można zdążyć zmienić bieg, kiedy odciążone korby są w pionie. Wbrew naszym obawom Pin...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy