Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

24 sierpnia 2022

NR 62 (Sierpień 2022)

WOOM OFF Air 4

0 68

Wrażenia z jazdy

Woom w tym sezonie dodaje do swojego portfolio kolejny świeży i interesujący model dla małych wymiataczy. Oto offroadowa maszyna wyposażona w przedni amortyzator.
OFF to tak naprawdę cała linia rowerów tej marki do jazdy w terenie na kołach 20, 24 i 26 cali. W sumie 6 modeli – trzy ze sztywnym widelcem i trzy z amortyzatorem. Końcowa cyfra nawiązuje jedynie do rozmiaru roweru, jaką Woom dodaje do każdego innego modelu w swojej kolekcji.
Testowany OFF Air 4 wzbudza zainteresowanie. Niewielki rower na 20-calowych kołach z amortyzatorem i obszernymi oponami wygląda jak rasowy dorosły „góral”. Gdy spoglądamy na detale, wrażenie jeszcze się potęguje. Hydrauliczne hamulce tarczowe, amortyzator z blokadą, wkręcane osie piast i 9-rzędowa kaseta.
Geometria ramy została bardzo dobrze przemyślana. Dziecięcy rower nawet kupowany zgodnie z odpowiednim rozmiarem kół w stosunku do wzrostu musi choć trochę rosnąć wraz z użytkownikiem. Woom sugeruje rozmiar 4 dla dzieciaków o wzroście 118–130 cm. Regulacja wysokości siodełka to oczywiście podstawa. Jednak na komfort i prowadzenie wpływ ma również wysokość umieszczenia kierownicy. Tutaj jest ona odpowiednio skorelowana, a dodatkowo istnieje możliwość regulacji jej wysokości poprzez obrócenie mostka. Tester ma 127 cm wzrostu i odmówił podnoszenia kierownicy, twierdząc, że tak jest dobrze.
Rower ma świetne właściwości terenowe. Z szerokich opon można wypuścić sporo powietrza dla lepszej przyczepności i toczenia się po nierównym. Crème de la crème to przedni amortyzator, a nie ersatz. Przede wszystkim powietrzna sprężyna daje możliwość dostosowania twardości do bardzo lekkiego użytkownika. Działająca bez ściemy regulacja powrotu i blokada. Oczywiście nie możemy oczekiwać tutaj działania na poziomie topowych rozwiązań dla dorosłych, ale w porównaniu do sprężynowych amortyzatorów wsadzanych do dziecięcych rowerów, raczej dla wyglądu, poziom działania jest nieporównywalnie lepszy. W górskim terenie oprócz dobrej amortyzacji potrzebne są również dobre hamulce. Artur na co dzień jeździ z hamulcami typu v-brake. Przesiadka na hydrauliczne hamulce na początku była zaskakująca. Zdecydowanie większa moc powodowała częste blokowanie koła na zjazdach połączone z utratą kontroli, bo trudno było nauczyć się na początku delikatniejszego obchodzenia z dźwignią hamulca. Oczywiście w oczach ośmiolatka ma to też pewne plusy, bo „zdzieranie gumy” na asfaltowych zjazdach wychodziło bez większego wysiłku, a ile radości.
 

POLECAMY

1. Amortyzator z powietrzną sprężyną ma 60 mm skoku, co jak na rower z 20-calowymi kołami jest imponującą wartością. 
Ma także płynną regulację tłumienia powrotu oraz tłumienia kompresji aż do blokady skoku. 2. Dźwignie hamulca są dostosowane 
do dziecięcych dłoni oraz posiadają regulację odległości od chwytu kierownicy. Cynglowa manetka zmiany biegów w przekonaniu naszych testerów jest lepsza niż obrotowa.

 

Zalecany zakres wzrostu: 118–130 cm; * poprzez obrócenie mostka; ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.
pl), masa kompletnych kół gotowych do jazdy

 

Mimo sportowego charakteru pozycja jest wyważona. Dzieciaki w tym wieku nie potrzebują roweru do ścigania się w poważnych zawodach, ale też jazda w terenie wymaga balansu i odpowiedniego rozłożenia ciężaru zarówno na tylne, jak i przednie koło. Zmianę pozycji można też w niewielkim zakresie zmienić poprzez obrócenie mostka na kierownicy.
 

3. Mocne, hydrauliczne hamulce tarczowe z tarczami 160/140 mm. 
 4. Opony 20 x 2,25″ Schwalbe Rocket Ron  z mieszanką gumy Addix Speed. Bardzo dobra opona na zróżnicowany teren, znana również...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy