Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

12 lipca 2021

NR 51 (Lipiec 2021)

TREK Dual Sport 2 EQ

20

Wrażenia z jazdy

Trek oferuje cztery modele roweru zaczynające się od tej samej nazwy. Jest Dual Sport 2, Dual Sport 2 Women’s, wersja Dual Sport 2 Equipped oraz testowany Dual Sport 2 Equipped z niskim przekrokiem. Dlaczego o tym wspominam? Testując ostatnio dla Was elektryczną „damkę” innej marki, rozmyślałem, dlaczego tak często rowery o obniżonej górnej rurze postrzegane i oznaczane są jako rowery dla dziewczyn? Trek chyba też wpadł na ten pomysł, bo w żadnym miejscu nie sugeruje, że Dual Sport 2 Equipped z niskim przekrokiem jest rowerem damskim. Słusznie. Jest po prostu rowerem o niskim przekroku i… tyle. Nie musiałem zatem zakładać sukienki, by jako przedstawiciel płci brzydkiej pojeździć na tym – jak opisuje go Trek – hybrydowym rowerze. Ta nazwa wywodzi się z czasów, kiedy to guru Gary Fisher próbował wskazać, że są jeszcze inne rowery niż MTB i trekking. Hybryda u Treka nie jest ani wspomagana prądem, ani wodorem, tylko krzyżówką osła z koniem. 
Ja może zamienię to słowo na nieco mniej magiczne – uniwersalny. Bo Dual Sport sprawdzi się zarówno jako rower do pracy, na zakupy, jak i na niedzielne wycieczki, a może nawet i kilkudniowy wyjazd z sakwami i namiotem. Pozycja na rowerze jest bardzo komfortowa, sylwetka dość wyprostowana, a ręce trzymamy wysoko na ergonomicznych chwytach. Szkoda, że nie skręcanych na śrubki. Dodatkowym „poprawiaczem” komfortu jest amortyzator SR Suntour NEX, choć nie należy po nim oczekiwać zbyt wiele. Dostajesz tyle, za ile zapłaciłeś. Więcej dla komfortu robią szerokie i gładkie opony. Sprawdzą się zarówno na asfalcie, jak i w niewymagającym terenie. Napęd marki Shimano działał płynnie, a zakres przełożeń został optymalnie dobrany do zastosowań roweru. Tarczowe hamulce już dawno pojawiły się nawet w dość tanich rowerach. I dobrze. Do dźwigni Tektro nie można mieć zastrzeżeń, ale sama siła hamowania jest adekwatna do prędkości zarezerwowanej dla rowerów tej klasy. Dużym atutem jest dodatkowe wyposażenie. Błotniki niemieckiej marki SKS nie tylko wyglądają ale też spisują się bardzo dobrze. Dobrym rozwiązaniem jest kompatybilność z bagażnikiem, dzięki czemu tylny błotnik w górnej części jest dodatkowo dokręcony. Zapewnia to dużą sztywność zespołu, przez co nie słyszymy hałasu na dużych nierównościach. Sam bagażnik jest zgodny z system MIK, jaki umożliwia szybkie wpinanie rowerowych toreb... z mocowaniem MIK. Baza firm współpracujących z MIK obejmuje 45 marek produkujących torby, torebki, sakwy, foteliki, aż po skrzynki na warzywa. Niezależnie, duża liczba otworów w tylnej części ramy daje możliwość zastosowania bagażników do przewożenia większych i ciężkich sakw. Oprócz tego ramę można wyróżnić za wewnętrzne prowadzenie przewodów – co poprawia wygląd roweru i ułatwia mycie – oraz za ładnie wpasowany zacisk tylnego hamulca czy otwór przeznaczony na bezprzewodowy czujnik prędkości i kadencji DuoTrap. Niestety inżynierowie Treka, projektując wersję z niskim przekrokiem, zapewne według wersji podstawowej, przeoczyli pewien detal. Otwory do mocowania koszyka na bidon zostały na dolnej rurze, a tam na sam bidon zostało już niewiele miejsca. Tak niewiele, że bidon musi mieć albo mocowanie magnetyczne, albo specjalny koszyk z bocznym wyciąganiem bidonu. A wystarczyło przenieść otwory na górną rurę i spokojnie można by wozić wielki bidon w dowolnym koszyku.
 

POLECAMY

1. Sprężynowy amortyzator SR Suntour NEX ma regulację twardości oraz blokadę skoku.
2. Na wyposażeniu jest kompletne oświetlenie. Przednia lampka bardziej zaznaczy naszą pozycję na drodze niż rozświetli ciemność. Zasilana jest ze wbudowanego akumulatora i ładowana przez złącze microUSB. Tylna lampka ma tylko tryb ciągłego świecenia. Nie jest zasilana tak jak przednia i musimy albo kupować baterie, albo uzbroić się w akumulatorki AA i ładowarkę.
3. Dla jednych coś zupełnie zbytecznego, a dla innych niezbędne akcesorium. Podnóżek jest solidny, ale jak większość innych na nierównościach podskakuje i trochę h...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy