Dołącz do czytelników
Brak wyników

Ekwipunek

20 września 2022

NR 63 (Wrzesień 2022)

Torby backpackingowe Geosmina

0 117

Camelmore, www.camelmore.pl

Na sezon 2022 Geosmina przygotowała nowy zestaw toreb backpackingowych. Poza nowymi projektami zmieniono również materiał, używając teraz grubszego i bardziej odpornego, ale też cięższego nylonu 600D w miejsce nylonu 210D. W strategicznych miejscach najbardziej narażonych na uszkodzenia lub stykających się z elementami roweru zastosowano hypalon, czyli towarową nazwę polietylenu chlorosulfonowanego, tworzywa używanego m.in. do budowy pontonów. Nylon użyty do konstrukcji toreb z zewnątrz pokryty jest poliuretanem, a od wewnątrz laminatem z termoplastycznego poliuretanu, co gwarantuje wodoodporność. Wyeliminowano niemal wszystkie szwy, zastępując je zgrzewaniem i klejeniem. Zastosowano także w pełni wodoodporne zamki. W opisie poszczególnych toreb pomijam już te cechy, ale oceniam je bardzo wysoko. Jeśli chodzi o wodoodporność, kilkadziesiąt godzin jazdy (w Polsce) nie dało okazji do sprawdzenia wodoodporności w warunkach rzeczywistych. Symulowane testy pod prysznicem i w beczce z wodą przebiegły pomyślnie dla zawartości toreb – żadna z nich nie przemokła.

Moje preferencje, czyli szybkie poruszanie się z niewielką liczbą bagażu, podyktowały wybór modeli do testu. Sam test miał formę kilkudziesięciu godzin jazdy rowerem gravelowym, w większości w terenie. Kilka dni spędziłem w Bieszczadach, wożąc ze sobą cały ekwipunek potrzebny do pokonania kilkudniowej trasy po tamtejszych leśnych drogach, sporadycznie asfaltach. Oprócz tego poszczególne elementy zestawu towarzyszyły mi w paru długodystansowych jazdach w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. W tym czasie torby były obładowywane tak, żeby sprawdzić ich zachowanie zarówno przy maksymalnym dopuszczalnym, jak i częściowym obciążeniu i wypełnieniu bagażem.

TORBA NA KIEROWNICĘ

Cena: 233 zł
Masa: 256 g
Pojemność: 3,5 l

  • stabilne i proste mocowanie
  • łatwy dostęp do wnętrza
  • dodatkowa wyjmowana torebka wewnątrz
  • mało trwałe łączenie pasków mocujących z torbą
  • nie nadaje się do intensywnej jazdy terenowej

 

Dostępna w jednej pojemności 3,5 litra i maksymalnej ładowności 2 kg. Producent określa ją jako wszechstronny wyrób do używania zarówno na rowerze miejskim, jak i szosowym lub gravelowym. Torba jest mocowana do kierownicy i mostka zwykłymi paskami z rzepami. Paski mają dodatkowe podkładki z hypalonu zabezpieczające miejsce styku z kierownicą. Dodatkowo można ją przytwierdzić do główki ramy paskiem z plastikową klamrą. Tył torby wzmocniony jest łatą z hypalonu, która ma ochronić materiał torby przed przecieraniem o kable i inne części roweru. Dostęp do torby jest możliwy przez w pełni otwartą górę, a zamyka się ją, rolując i zapinając dwa paski po bokach torby. Te same paski służą do regulacji objętości torby. Wnętrze nie jest wykończone w jaskrawym kolorze, lecz jest czarne. W środku znajdziemy jeszcze bardzo praktyczny gadżet – kieszeń o wymiarach 19×13 cm, zapinaną na suwak, która mocowana jest do wnętrza torby rzepem. Można ją łatwo odpiąć i zabrać ze sobą np. na zakupy, chroniąc w ten sposób najcenniejsze dla nas przedmioty – portfel, dokumenty, klucze. Z przodu torby znajduje się odblaskowe logo Geosmina i elastyczna linka ze ściągaczem, mocowana w czterech punktach, którą możemy użyć do przytroczenia dodatkowego ekwipunku. Z powodzeniem można jej używać do przewożenia kurtki lub suszenia mokrych elementów garderoby.

Torba zamocowana na gravelowej kierownicy, mimo bardzo prostego mocowania, jest stabilna. Odległość między skrajnymi krawędziami pasków mocujących wynosi 17 cm, co nadal pozwala na używanie górnego chwytu kierownicy. Dostęp do ładunku jest łatwy i szybki, podobnie jak demontaż i ponowny montaż torby.

Test w trudnych warunkach ostrej jazdy gravelowej i przy obciążeniu dozwolonymi dwoma kilogramami ładunku ujawnił jednak słaby punkt torby, a mianowicie połączenie pasków na kierownicę z korpusem. W tym akurat miejscu użyto zwykłych szwów, łącząc w ten sposób paski z łatą z hypalonu, a nie z głównym materiałem torby. Niestety, po kilku dniach intensywnej jazdy dało się zauważyć niewielkie rozerwanie hypalonu w miejscu, w którym był on osłabiony szyciem. Obawiamy się, że na dłuższą metę może to zagrażać uszkodzeniem torby. Naszym zdaniem produkt ten będzie lepiej nadawał się do spokojnego użytkowania w rowerze miejskim lub szosowym, sugerujemy też przewożenie ładunku lżejszego niż maksymalne dopuszczalne obciążenie. Natomiast na gravelowe wyprawy sugerujemy mocowaną w uprzęży torbę Roll Bag oferowaną w dwóch rozmiarach: 10 lub 15 litrów.

 

 

TORBA NA RAMĘ GRAVEL

Cena: 305/325/350 zł
Masa: 264 g (1,5 l)
Pojemność: 1,5 l, 3 l, 5 l

  • paski o różnych długościach w zestawie
  • wodoodporność
  • kontrastowe wykończenie wnętrza
  • mało praktyczna kieszeń z lewej strony

 

Torba dostępna jest w trzech wielkościach, my testowaliśmy najmniejszą. Wykonana z tego samego nylonu 600D co pozostałe torby, wzmocniona hypalonem na powierzchniach stykających się z górną i dolną rurą ramy. Mocowanie za pomocą pasków z klamrami i rzepami, również wzmocnionymi hypalonem. W komplecie są dwa zestawy pasków, jeden o długości około 27 cm i drugi – około 17 cm, co pozwala założyć torbę do ram zbudowanych z rur o różnych średnicach. Torba ma aż 7 otworów na zamocowanie pasków (4 na górną rurę, 1 na główkę ramy, 2 na rurę dolną), co dalej popraw...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy