Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

9 stycznia 2020

NR 37 (Styczeń 2020)

Romet Mustang EVO 3

0 16

Wrażenia z jazdy

Już na pierwszy rzut oka widać, że jest to maszyna ze sportowymi aspiracjami, chociaż po zajęciu miejsca za kokpitem zaskakuje wygodną pozycją. Na wąskich singlach Mustang zachowuje się żwawo, szybko reagując na polecenia. Jazda w ciasnych łukach nie przysparza problemów i daje dużo frajdy. Podczas stromych zjazdów rower jest stabilny, daje poczucie bezpieczeństwa, na co niewątpliwie wpływ mają zarówno geometria ramy, jak i sztywne koła. Ich moc wzbudza zaufanie na trudnych odcinkach – odnosimy wrażenie, że dużo wytrzymają. Opony trzymają dość pewnie na suchej nawierzchni. W błocie gorzej radzą sobie z bocznym trzymaniem. Ze względu na sporą masę kół, dynamika nie nie jest mocną stroną modelu Mustang i można to odczuć podczas i szybkich podjazdów, i sprintów. Hamulce mają dobrą modulację i pozwalają skutecznie hamować dwoma palcami. Amortyzator Suntour XCR to komponent dobrze znany z półki budżetowej, ale o przyzwoitych parametrach. Ma skuteczne tłumienie powrotu, dobrze radzi sobie z większymi nierównościami, wyposażony jest w wygodną manetkę blokady skoku. Jedyne, co można mu zarzucić, to mała czułość w początkowej fazie skoku. Romet postawił na nowoczesny napęd SLX 1x12. Brawo! Zastosowana kaseta ma niezwykle szeroki zakres przełożeń, co w połączeniu z przednią koronką 34 z. sprawia, że jest dość mocy, aby pokonywać strome wzniesienia, a na płaskim można osiągać duże prędkości. Zmiana przełożeń jest precyzyjna, jedynie na większych trybach da się wyczuć nieznaczne opóźnienie przy zmianie biegu. 
 

 

  1. Bardzo dobrze, że Romet zdecydował się na zastosowanie kasety o szerszym zakresie 10–51, dzięki temu wzrosła bowiem uniwersalność napędu. Kaseta współpracuje tylko z piastami z bębenkiem Micro Spline. Aby obsłużyć największy tryb, tylna przerzutka ma bardzo długi wózek, ale jest też wyposażona w hamulce blokujący jego ruchy na wybojach. Manetki SLX pozwalają multiplikować przełożenia zarówno przy pchaniu kciukiem, jak i przy ciągnięciu palcem wskazującym. Redukować można o trzy przełożenia jednocześnie.
  2. Rama nie epatuje wyszukanymi kształtami profili, ale jest funkcjonalnie elegancka.


GEOMETRIA 5499 zł | Arkus & Romet Group, www.romet.pl
 

Rozmiary: 16”, 18” (rozmiar testowany), 21”; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 10 mm podkładek; ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy

 

Parametry wskazują na sportowy, chociaż złagodzony, charakter roweru. Dość długi tylny trójkąt, niższe wartości obu kątów ramy, wysoko zawieszona oś suportu, spory ciąg widelca i stosunkowo krótka, ale za to wysoka rama oznaczają wygodną pozycję i przyjazne dla mniej wprawnego użytkownika prowadzenie. 


SZTYWNOŚCI
 


Dużych i mocnych ścigaczy nie zachwyci odporność na wygięcia ogona. Ale wyniki dwóch kolejnych badań mocno poprawiają humor. Mustang EVO może pochwalić się wysoką sztywnością przodu, co przekłada się na precyzję sterowania. Zdecydowała o tym sztywność układu sterowania, ale i ponadprzeciętnie mocne koła. 
 

OSPRZĘT

Rama: carbon Lite | Przedni widelec: Suntour XCR 32 RLR Air, aluminiowa stożkowa rura sterowa (2294 g) | Piasty / Obręcze: Shimano MT400 i MT510 (15x100 i 12x142 mm) / Romet | Opony: Michelin Country Grip'R 29x2.1” (740 g, dętka 198 g) | Korby: Shimano FC-MT610 34 z. ( mm) | Łożyska suportu: Shimano BB-MT800 | Kaseta: Shimano SLX CS-M7100 12s (10–51) 12-rz. | Łańcuch: Shimano SLX CN-M7100 | Przerzutka tył: Shimano SLX RD-M7100 | Manetki: Shimano SLX SL-M7100 | Hamulce: Shimano BL-MT40...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy