Dołącz do czytelników
Brak wyników

Porady

13 lipca 2020

NR 41 (Lipiec 2020)

Przekąski rowerowe 3

85

Sezon rowerowy w pełni. Po przymusowym lockdownie wszyscy tłumnie wyruszyli do lasów. Kolarzy jak mrówek. Z uwagi na ten jakże pozytywny fakt, śpieszę do Was z kolejną dostawą smacznych przepisów na rowerowy dzień. Nieważne, czy jest to zaplanowany zadaniowy trening profesjonalisty, czy wycieczka turystyczna. Jedzenie ma znaczenie!

POLECAMY

Pralinki z ciecierzycy

Najlepiej smakują schłodzone. Możesz przedłużyć ich trwałość poprzez owinięcie folią spożywczą, tak aby błyszcząca powierzchnia była na zewnątrz. Tym razem propozycja na długie dystanse, wycieczki o niskiej intensywności. Pralinki to również przekąska wegańska, więc mam nadzieję, że i ta grupa odbiorców będzie mogła skorzystać. Używamy ciecierzycy już ugotowanej, najlepiej ze słoika. Ciecierzyca to rewelacyjne źródło zarówno węglowodanów złożonych, jak i białka. Do tego kakao jako źródło polifenoli i oczywiście smaku. Orzechy włoskie są z kolei najbogatszym źródłem kwasów omega-3 ze wszystkich orzechów.
 


Sposób przygotowania: Ciecierzycę przełożyć do blendera. Dodać orzechy, siemię, miód i kakao. Wszystko zmiksować. Masę wyłożyć na talerz. Nabierać łyżeczką i formować dłońmi kulki. Kulki obtoczyć w kakao i schłodzić w lodówce. 

Omlet z karmelizowanym bananem

Sycący, odżywczy posiłek przedtreningowy to absolutna podstawa. Najważniejsze będą jaja, najlepiej z dobrego, sprawdzonego źródła, a nie najtańsze z marketu. Jaja to nie tylko białko. To kopalnia witamin (A, D, E, K, witamin z grupy B) i minerałów, głównie żelaza, potasu, a także pozytywnie wpływających na odporność cynku i selenu. Węglowodany złożone możesz wybrać sam. Zarówno mąka gryczana, jak i owsiana będą tak samo dobre jak np. zwykła orkiszowa. Użyj tego, co masz pod ręką. Do tego klasycznie banany (tym razem karmelizowane) i przepyszne, wykwintne śniadanie gotowe!
 


Sposób przygotowania: Banana obrać ze skóry, skropić sokiem z cytryny. Na patelni rozgrzać sok z pomarańczy, dodać banana i smażyć 3–4 minuty. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Dodać żółtka, cały czas ubijając. Następnie dodać mąkę, delikatnie i krótko wymieszać. Przygotowaną masę przelać na rozgrzany na patelni olej i smażyć po 3–4 minuty na każdej ze stron. G...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy