Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

10 września 2019

NR 34 (Wrzesień 2019)

NS Bikes Nerd HD

0 22

Freeride’owy kujon, który żadnej przeszkody się nie boi

Freeride’owy rower za niespełna 8000 zł? Szymon Kobyliński z zespołem po raz kolejny udowadniają, że nie ma dla nich rzeczy niemożliwych. Patrząc na zdjęcia modelu Nerd na stronie internetowej, można pomyśleć, co za dziwoląga stworzył – słynący przecież z bezkompromisowego podejścia do estetyki – zespół NS.
W rzeczywistości rower na żywo wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach, a spojrzenie na cennik sprawia, że kierujemy ku niemu jeszcze cieplejsze uczucia. Nerd każdym swoim parametrem zdaje się krzyczeć: „Jestem inny!”. Miks rozmiarów kół, proporcje ramy – długi przedni trójkąt i ultrakrótki ogon – oraz radykalne kąty sprawiają, że jest to rower wyspecjalizowany. Jak na złość przyszło mi go testować na zrównoważonych flowtrailach w okolicach Jeleniej Góry, podczas gdy jego naturalnym środowiskiem są raczej alpejskie bikeparki. „Raz kozie śmierć” – pomyślałem i zabrałem się za mozolne zdobywanie wysokości. Sprawy nie ułatwia jednozawiasowe zawieszenie, które ma tendencje do bujania, na szczęście dźwignia blokady dampera jest łatwo dostępna i przywraca stabilność zawieszeniu. Kaseta o 10 trybach również potwierdza bikeparkowe inklinacje roweru Nerd i wymaga włożenia trochę siły w podjeżdżanie. Dwudziestodziewięciocalowe przednie koło wraz z ultrakrótkim tylnym wahaczem i kołem o rozmiarze 27,5” sprawiają, że siedzi się bardzo z tyłu – powoduje to myszkowanie na podjazdach, na szczęście siodełko firmowane przez NS jest długie, co pozwala przenosić środek ciężkości do przodu, oraz nadspodziewanie wygodne. O ile jazda w górę nie jest ulubionym przedmiotem naszego „kujona”, o tyle na zjeździe Nerd pokazuje pełnię swoich możliwości. Długi przedni trójkąt ramy zapewnia stabilność przy dużych prędkościach oraz dużo miejsca na balansowanie ciałem. Wspomniane przesunięcie środka ciężkości mocno do tyłu powoduje, że z większości przeszkód można wybijać się samym odciążeniem przodu. Długi przedni trójkąt sprawiają, że wrzucenie roweru w skręt wymaga trochę wysiłku, jednakże w przechyle charakteryzuje go imponująca stabilność. Przednie koło mylnie sugeruje gabaryty roweru na ciasnych sekcjach, ale w czasie jazdy wystarczy spojrzeć za siebie, aby się przekonać, że tył gładko przeszedł. 
 


1. X-Fusion Trace RC zaskakuje kulturą pracy i sztywnością. 
2. Rama roweru Nerd została pokryta jedynie lakierem bezbarwnym, dzięki czemu zyskuje niepo...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy