Pierwsze, na co należy zwrócić uwagę, to świetna komunikacja organizatorów z zawodnikami. Rejestracja jest szybka i intuicyjna, a strona internetowa wyścigu zawiera w zasadzie wszelkie niezbędne informacje. Chcąc rozwiać jedną wątpliwość, zwróciłem się mailowo do organizatora – wyczerpującą odpowiedź otrzymałem po około godzinie. Ponadto na blisko dwa tygodnie przed wyścigiem mocno aktywuje się profil CME na Facebooku. Prawie codziennie wrzucane są nowe posty, które jeszcze bardziej podkręcają emocje przedstartowe. Oprócz tego dostaję kilka maili, które ponownie przypominają najistotniejsze informacje, np. checklista lub „Ride guide” – obszerny plik w formacie .pdf z opisem całego wydarzenia i tras, wymaganiami oraz obostrzeniami. Dowiadujemy się z niego m.in., w jaki sposób organizatorzy będą dbać o nasze bezpieczeństwo, i przyznam, że przebijają w tym zakresie wszystko, co znałem do tej pory. Zawodnicy otrzymują lokalizator GPS, który śledzi naszą pozycję na trasie (jest możliwość podglądania online pozycji startujących w trakcie wyścigu). Urządzenie zostało wyposażone w przycisk SOS, którego uruchomienie daje sygnał organizatorom, że potrzebujemy pomocy. Oprócz tego obowiązkiem zawodników jest posiadanie własnego urządzenia nawigacyjnego i wgranie do niego śladu trasy. Uczestnicy w trakcie wyścigu muszą mieć przy sobie również koc termiczny znajdujący się w pakiecie startowym (spokojnie – jest mały i lekki) oraz nakrycie przeciwdeszczowe. Powiedzenie „pogoda w górach jest zmienna” nie jest obce również Rumunom, więc bezchmurne niebo podczas startu i przychylne prognozy nie zwalniają nas z tego obowiązku.
Pakiety startowe sprzedawane są tylko w opcji all inclusive, co oznacza, że opłacając wpisowe, teoretycznie możemy nie martwić się o nic więcej i nie pokrywać na miejscu dodatkowych kosztów. Organizator zapewnia nam trzy noclegi, pełne wyżywienie, możliwość startu wraz ze wszystkimi udogodnieniami, dodatki (koszulka kolarska, skarpety, wino i wiele innych), podstawową opiekę nad rowerem oraz imprezę pożegnalną. Koszt ru...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!