Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

11 maja 2021

CANYON WYPUSZCZA CAŁKOWICIE NOWY ROWER GRAVELOWY, GRIZL

133

O gravelu w ostatnich latach powiedziano już wiele - definiując, interpretując, próbując określić, czym jest. Jedna rzecz jest pewna. Gravel ma już ugruntowaną pozycję. I z pewnością zostanie z nami na długo. 

Foto Roo Fowler

POLECAMY


W 2018 roku Canyon wypuścił Graila - uosobienie zupełnie niecodziennego podejścia, jakie mieli do tego nowego wtedy stylu jazdy: nowe rozwiązania i dwupoziomowa kierownica, która początkowo śmieszyła całe środowisko. Do czasu, gdy Grail stał się wyznacznikiem tego, co potrafią gravele.  

 

 

Foto Tal Vardi

 

 

Po co więc Canyonowi kolejna gravelowa platforma? 

Grizl został stworzony, aby rozszerzyć Gravelowe Spectrum Canyon i aby odpowiedzieć na potrzeby jeszcze szerszego grona odbiorców. Jednym z obszarów, które zidentyfikowano była modularność, dająca riderowi możliwość dostosowania ustawień do tego, jak chce jeździć. Niezależnie od tego, czy chodzi o bikepacking, wyścigi, czy codzienną jazdę wokół komina, Grizl miał dać większej liczbie osób większy wybór. Zidentyfikowano również w gravelingu pewien trend w kierunku "underbikingu" - rowery z kierownicą barankiem można spotkać w coraz trudniejszym terenie. Grizl miał na ten trend odpowiadać. 

 

 

Foto Tal Vardi

 

Rezultatem jest Grizl: interpretacja roweru typu gravel, który można wykorzystać do wszystkiego, wszędzie i w każdej sytuacji, który ma w sobie funkcjonalność scyzoryka szwajcarskiej armii i DNA najbardziej wydajnych maszyn Canyona. Szybki w zróżnicowanym terenie i gotowy na przygodę. 

 

Konstrukcja

Grizl jest oparty na dwóch ramach z włókna węglowego: surowej Grizl CF SL oraz Grizl CF SLX w klasie premium o super niskiej wadze 950 g (pomalowanej, w rozmiarze M, łącznie z drobnymi elementami). Wszystkie modele to precyzyjna, złożona geometria Gravel Pro, która pierwotnie została opracowana dla Graila. Aby zapewnić każdemu taką samą dynamikę jazdy, Canyon wprowadza siedem rozmiarów ramy (2XS - 2XL), co stanowi jeden z najszerszych zakresów rozmiarów na rynku. Ponadto, aby zoptymalizować dopasowanie i prowadzenie, w rowerach 2XS i XS zastosowano mniejsze koła 650B, a w większych rozmiarach koła 700C. 


Aby umożliwić jazdę w bardziej wymagającym terenie, w Grizlu zamontowano szersze opony - wszystkie modele Grizl są standardowo wyposażone w 45-mm gumy zamontowane na obręczach przystosowanych do systemów bezdętkowych, z dostateczną przestrzenią na 50-mm opony. Aby przewozić narzędzia, części zamienne, ubrania i picie, Grizl posiada dwa mocowania na widelcu, mocowanie na górnej rurze oraz trzecie mocowanie na koszyk na bidon pod dolną rurą (tylko modele CF SL). 

 

 

Foto Roo Fowler

 

Grizl jest również wyposażony w szereg komponentów i funkcji niespotykanych dotąd w rowerach gravelowych Canyon. Dla większej pewności podczas jazdy po technicznych szlakach zastosowano wewnętrzne prowadzenie linki umożliwiające pełną kompatybilność z opuszczaną sztycą. Grizl jest również kompatybilny z 1- i 2-rzędowym napędem Shimano GRX lub Campagnolo Ekar dostępnymi w momencie premiery. 

 

 

Foto Roo Fowler

 

Canyon x Apidura

W połączeniu z Apidurą powstał też zestaw toreb dostosowanych do Grizla. Czerpiąc inspirację z serii Race i Backcountry firmy Apidura, torby Canyon x Apidura są lekkie, wodoodporne i wystarczająco wytrzymałe, aby poradzić sobie ze wszystkim, od godzinnej przejażdżki przed pracą do 200-milowego wyścigu po szutrze. Kolekcja jest dostępna wyłącznie w Canyon i na Apidura.com

 

 

Foto Roo Fowler

 

Podstawowy model Grizl CF SL będzie dostępny w cenie od 9 499 zł do 13 299 zł, a topowy Grizl CF SLX będzie dostępny w cenie od 21 399 zł do 21 899 zł euro. Wszystkie siedem modeli z rodziny Grizl będzie dostępnych od 11 maja, wyłącznie w sklepie canyon.com 

 

 

Przypisy