Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery , Otwarty dostęp

13 lipca 2020

NR 41 (Lipiec 2020)

CANYON Neuron AL. 7.0

39

Jeżeli jesteście trygonometrycznymi maniakami i szukając roweru dla siebie, w pierwszej kolejności patrzycie na tabelę geometrii w poszukiwaniu radykalnych kątów, ekstradługiego reachu i superpionowego masztu podsiodłowego, to Neuron AL nie jest rowerem dla Was.

Przyznam się, że ja również zaczynam studiowanie mediakitów producentów od kątów i długości profili. Dlatego podczas premiery dla mediów z całego świata, odbywającej się na krótko przed erą COVID-19, w Barcelonie byłem nieco rozczarowany. To niemożliwe, że mając lata dwudzieste XXI w., nadal musimy jeździć na rowerach z 67-stopniowym kątem główki. Dlatego z dużą rezerwą podszedłem nazajutrz do porannych jazd testowych. Neuron AL. to cięższy o 700 g brat bliźniak węglowego ścieżkowego modelu Canyona. Nowa rama czerpie pełnymi garściami z kompozytowego odpowiednika, co widoczne jest w portach kryjących wejścia do wewnętrznego prowadzenia linek i kinematyce zawieszenia. Jeżeli chodzi o elementy zawieszenia, to Niemcy zwiększyli szerokość łożysk w głównym punkcie obrotu, aby zwiększyć ich wytrzymałość i polepszyć sztywność tylnego trójkąta. Wyjścia pancerzy przerzutki i tylnego hamulca są zlokalizowane jak najbliżej dolnych łożysk, aby pancerze nie wyginały się zbytnio, gdy zawieszenie pracuje. 
Poranek w Vallromanes, zlokalizowanym o 40 minut drogi na wschód od Barcelony, nie był z gatunku tych sielankowych. Temperatura w granicach 6°C i wiatr hulający na szczytach gór przypomniał, że nawet na półwyspie Iberyjskim trwała kalendarzowa zima. Neuron AL. 7.0 wita mnie przyjemną, nie za szeroką kierownicą o fajnym gięciu w tył. Dosiadam rozmiaru L toczącego się na kołach 29”, choć w rowerach rozmiarów mniejszych niż M montowane są koła 650B. Przedni trójkąt mieści bidon o pojemności 750 mililitrów. Zmieścił się mimo horyzontalnie umieszczonego tłumika. 
Podczas długiego podjazdu okazuje się, że siodełko Selle Italia bywa irytujące, jest dziwnie śliskie, a do tego mało wygodne. Nie zakłóca to jednak przyjemności podjeżdżania. Neuron AL. stabilnie utrzymuje kurs, a dłuższy mostek pozwala dociążać przednie koło, gdy nachylenie ścieżki wykracza poza normę. Zarówno przedni widelec Foxa z tłumikiem GRIP, jak i tylnego DPS-a można stłumić, a wtedy Neuron dobrze udaje rasowego ścigacza XC. 
 


1. Łożyska powiększono, aby zwiększyć wytrzymałość i sztywność. Te w głównym punkcie obrotu są dodatkowo zabezpieczone gumowymi zaślepkami. 2. Canyon wbrew obowiązującym trendom zdecydował się nie stosować kół systemowych. Obręcze Race Face połączono z piastami Shimano. 3. Protektor tylnych widełek wygląda tanio, ale spełnia swoją funkcję, skutecznie wyciszając odgłosy łańcucha. 4. Kokpit składa się z firmowych komponentów Canyona, panuje na nim porządek, a kudosa przyznajemy za ergonomię manetki sztycy. 

Pokonując dłuższy szutrowy podjazd, cały czas myślę o kątach i jak ten rower zachowuje się na trudnych zjazdach, których tutaj w paśmie Cordillera Litoral nie brakuje. Krótka sesja foto...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy