Dołącz do czytelników
Brak wyników

Rowery

12 kwietnia 2022

NR 58 (Kwiecień 2022)

CANNONDALE Synapse Carbon 3 L

0 199

Wrażenia z jazdy

Cannondale Synapse Carbon to całkowicie nowa platforma roweru szosowego w kategorii endurance. Dzięki wysokiej główce sterowej jazda to przyjemność i wygoda, sylwetka jest otwarta i nie obciąża obręczy barkowej, co jest jednym z głównych czynników poczucia komfortu na długich dystansach, zwłaszcza dla mniej kompetytywnych. Rower zachowuje się wyjątkowo stabilnie przy stałych prędkościach, a pokonywanie długich prostych odcinków jest bardzo łatwe i pozwala na zrelaksowanie się i możliwość chłonięcia wrażeń, niestety ma wpływ na zwrotność w nagłych sytuacjach. Wyraźnie czuć, że Synapse wymaga więcej uwagi i koncentracji, odpowiedź na gest jest opóźniona i wszelkie zmiany kierunku muszą być brane pod uwagę zawczasu. Dynamika przyspieszeń również pozostawiła niedosyt. Przez cały czas miałem wrażenie, że dostarczana przeze mnie energia ucieka gdzieś bokiem. W warunkach miejskiej jazdy, kiedy przyjdzie nam często się zatrzymywać i ruszać zdecydowanie, musimy nastawić się na wzmożony wysiłek względem wyczynowych szosówek. Jednak w przypadku tak wygodnego pod względem pozycji roweru od przyśpieszeń ważniejsza jest zdolność do utrzymywania stałej prędkości. W trakcie jazdy długodystansowej ma to o wiele większe znaczenie niż zmienna prędkość, a nowy Synapse jest pod tym względem bardzo skuteczny. Nadspodziewanie dobrze radzi sobie też z tłumieniem drgań i nawet w przypadku zjechania z utwardzonego podłoża na ziemne dukty jazda jest komfortowa i stabilna. Opony dopasowano pod kątem asfaltu i choć na suchej, ale nieutwardzonej nawierzchni sprawdzają się przyzwoicie, to już odrobina wilgoci kompletnie pozbawia przyczepności, a jazda w błocie nie jest ani przyjemna, ani efektywna, lepiej prowadzić. Koncepcja SmartSense – osnowa, na której tak naprawdę został zbudowany rower, to szereg udogodnień, które w pierwszej kolejności mają podnosić poziom bezpieczeństwa użytkownika. Najważniejszą składową jest adaptacyjne oświetlenie, które dba przede wszystkim o podniesienie widoczności kolarza.
 

POLECAMY

 

Rozmiary: 48, 51, 54, 56 (rozmiar testowany), 58, 61 cm; * mostek na -/+, podana wartość nie uwzględnia 30 mm podkładek; ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy


Cannondale Synapse Carbon 3L to projekt oparty w dużej mierze na nowej koncepcji, a więc roweru do długodystansowej jazdy przy maksymalnej poprawie poziomu bezpieczeństwa użytkownika, w tym pola i komfortu widzenia drogi. Wszystkie składowe uśredniono, tak aby rower był maksymalnie uniwersalny i skuteczny w szerokim spektrum warunków. W ramie zamontowano gniazda pozwalające na zamontowanie trzech koszyków na bidon, sakwy Bento na górnej rurze oraz przykręcanych pełnych błotników. Całości dopełniają szerokie przestrzenie w ramie i widelcu pozwalające na montaż opon do 
35 mm szerokości.
 

Osprzęt

Rama: carbon Synapse | Przedni widelec: carbon Synapse, stożkowa carbonowa rura sterowa | Koła Piasty / Obręcze: Formula CL-712 i Formula RXC-400 (12x100 i 12x142 mm) / RD 2.1 | Opony: Victtoria Zaffiro Pro Graphene 2.0 700x30C (334 g, dętka 125 g) | Korby: Shimano FC-RS510 50/34 z. (172,5 mm) | Łożyska suportu: Shimano BB-RS500 | Kaseta: Shimano CS-HG700-11 (11–34) | Łańcuch: Shimano CN-HG701 | Przerzutka przód: Shimano 105 FD-R7000 | Przerzutka tył: Shimano 105 RD-R7000 | Manetki: Shimano 105 ST-R7000 | Hamulce: Shimano 105 BR-R7070, tarcze Shimano SM-RT70 160 mm | Kierownica: Cannondale 3, 420/430 mm, zasięg 95 mm, głębokość 128 mm | Wspornik kierownicy: Cannondale 3, 100 mm | Łożyska sterów: Tange Seike 1i1/4-1i1/8” | Wspornik siodełka: Cannondale 3 SmartSense, 27,2x350 mm | Siodełko: Fi’zi:k Aliante Delta

Testowany przez nas model Synapse przekazywał moc poprzez sterowane cięgłami przerzutki Shimano 105 R-7000 i miał hydrauliczne hamulce tarczowe. Wszystko było bardzo dobrze zestrojone i dopasowane do użytkownika i pól użyteczności przypisanych temu rowerowi. Ale prawdziwym wyróżnikiem tego modelu jest system SmartSense. Zasila go bateria Garmin o pojemności 2810 mAh (może posłużyć jako powerbank dla innych urządzeń elektrycznych). Zgrabnie wkomponowano ją na dolną rurę ramy i połączono prowadzonymi wewnątrz ramy przewodami z przednim oświetleniem Lezyne, tylną lampką Garmin zintegrowaną ze wspornikiem siodła o dość specyficznym kształcie (więcej o tym poniżej) oraz czujnikiem ruchu Cannondale Wheel Sensor, znajdującym się przy przedniej piaście. Ten rozbudowany system dopasowuje s...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy