Dołącz do czytelników
Brak wyników

BikeBeat Überfliger Pro

Artykuł | 9 sierpnia 2019 | NR 33
84

Cena: 1799 euro (komplet)
Masa: przednie: 604 g + 21 g zacisk; tylne: 738 g + 23 g zacisk
BikeBeat, www.bikebeat.de

BikeBeat to młody start-up, bazujący jednak na dużym doświadczeniu technicznym osób zaangażowanych w jego działalność oraz na współpracy z zawodowymi kolarzami. Jak sami podkreślają, dzięki współpracy z Airbusem zapewniają najwyższy standard obróbki carbonu i ręczną produkcję w Niemczech. Do nas trafił zestaw kół zgodny z hamulcami szczękowymi – jeden z trzech, jakie znajdują się w portfolio producenta, a drugi w hierarchii kolekcji. Ponadto w ofercie są jeszcze dwa modele do hamulców tarczowych.

Na pierwszy rzut oka koła wyglądają nad wyraz surowo – możemy dostrzec niemal każde włókno węglowe zastosowane do wytworzenia obręczy, a jedynym wykończeniem jest kilka niekrzykliwych logotypów producenta. Dla nas wygląda to bardzo intrygująco, chociaż u innych może wywoływać wrażenie pewnego niedopracowania. Wysokość profilu to rozsądne 45 mm, zapewniające kompromis pomiędzy dobrymi właściwościami aero a lekkością przyspieszania i pokonywania podjazdów oraz łatwym prowadzeniem przy bocznym wietrze. Obręcze o szerokości wewnętrznej 17,2 mm (zewnętrzna 23 mm) zapewniają dobre ułożenie opony 25–28C, chociaż maksymalnie można na nie założyć nawet takie o szerokości 33 mm, ponieważ koła są polecane również do graveli. Obręcze wpisują się w obecne tendencje i są wykonane w systemie tubeless ready, my jednak testowaliśmy koła z dętkami. Zastosowane piasty Tune MIG70 i MAG170 nie są najlżejszym zestawem w ofercie tej znanej niemieckiej manufaktury, nie są też wyposażone w łożyska ceramiczne, ale nie zmienia to faktu, że to biżuteria – i to tej z najwyższej półki. Opór przy obrocie jest minimalny, a dźwięk bębenka, mimo że stosunkowo głośny – bardzo przyjemny, gdyż nie aż tak metaliczny jak w wielu innych kołach. Przednie koło zaplecione jest na 20, a tylne na 24 cieniowanych szprychach. W naszym laboratorium koła uzyskały bardzo dobre wyniki sztywności 49 i 37 kN/m (odpowiednio przednie/tylne), czyli jedne z lepszych w klasie ultralekkich kół aero. Szczególnie cieszy wyższa niż odnotowana w konkurencyjnych zestawach sztywność tylnego koła. Na pewno przyczynił się do tego fakt, że z obu stron zastosowano zaplot na dwa krzyże. Masa też robi wrażenie – 1342 g (bez zacisków). 
 



Test udało nam się przeprowadzić w bardzo szerokim zakresie warunków – na dobrym i bardzo złym asfalcie, szutrze, drodze gruntowej, w samotnej ponad dwustukilometrowej jeździe z niekorzystnym wiatrem, jak i rywalizacji w dużej grupie kolarzy, w deszczu przy kilku stopniach i w pełnym słońcu w temperaturze sięgającej 30°C, po płaskim i na podjazdach. Pierwsze, na co zwraca się uwagę, to bardzo dobre przyspieszenie – aż chce...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy