SRAM EAGLE AXS GX
NOWOCZESNOŚĆ DLA OSZCZĘDNYCH?
Było jasne, że prędzej czy później technologia flagowych produktów zejdzie pod strzechy. Bezprzewodowe sterowanie przerzutką, z poziomu grupy GX, jest już dostępne i to w znacznie niższej cenie niż płacili wcześniej chętni na pierwsze generacje AXS – czy to XX0, czy X01. Komponenty nowej bezprzewodowej grupy mają identyczne manetki (w lepszym kolorze niż topowe), przerzutka te same mechanizmy, serwomotorki, sprzęgło przeciążeniowe, elektronikę, szyfrowanie i baterie. Przerzutka GX AXS Eagle ma jednak stalowy wózek (w X01 jest aluminiowy, a w XX0 carbonowy), inne łożyskowanie kółeczek i stalowe śrubki oraz dodatkową osłonę baterii. Ma dodatkowo zabezpieczać przed nieautoryzowanym wypięciem akumulatora przez jakiegoś zawistnika, a poza tym dobrze wygląda. Nie jest niezbędna i ma pojawić się jako część zamienna pasująca też do przerzutek XX1 i X01. „Zestaw powitalny” z przerzutką, manetką z baterią i ładowarką sprzedawany jest za 600 USD, czyli o 200–400 USD, mniej niż odpowiednio wyższe w hierarchii modele AXS. Przerzutka GX AXS z baterią waży 522 g i w porównaniu do linkowej wersji jest cięższa o 47 g i aż o 133 g w porównaniu do X01 AXS. Elektronicznie sterowane przerzutki są drogie i nieco cięższe niż linkowe. Dobrze, że wyposażono je w funkcję sprzęgła przestawiającego przerzutkę w razie uderzenia w jej bok. Poziom bezpieczeństwa zbliżony jest zatem do systemu linkowego, który po...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!