Dwa wcielenia Ninety-Six
Merida zmodernizowała swoją wyścigówkę MTB, kładąc nacisk na zwiększenie kontroli na odcinki zjazdowe, odgrywające coraz większą rolę na trasach wyścigów XC i maratonów. Wykonano też ukłon w kierunku użytkowników szukających lekkich, szybkich rowerów szlakowych i obok wersji RC z zawieszeniem 100 × 100 mm oferowane są też wersje ze skokiem amortyzatora powiększonym do 120 mm i odpowiednio zmodyfikowanym wyposażeniem. W projekcie nowej geometrii zmniejszono wartość kąta główki o 1,5° (w wersji trailowej aż o 3°), zwiększono zasięg ramy (z 449 do 473 mm dla rozmiaru L), obniżono suport oraz przekrok ramy. Wszystko dla poprawy stabilności oraz większej swobody manewrowania na zjazdach. Jednocześnie zwiększona została wartość kąta podsiodłowego o 1,5–2° (zależnie od rozmiaru), dzięki czemu podkręcono też efektywność na podjazdach. Zmodyfikowano również charakterystykę zawieszenia, zwiększając jego progresję, co lepiej pasuje do małych komór powietrznych współczesnych damperów XC. Większe przełożenie na początku skoku sprawia, że zawieszanie jest wrażliwe na mała uderzenia, a progresja zapewnia optymalne wsparcie w połowie skoku. Wahacz nie ma osi obrotu na łączeniu rurek podsiodłowych i łańcuchowych, co redukuje jego masę, a elastyczność w tym miejscu uzyskano dzięki odpowiednim własnościom materiału. Przestrzeń dla tylnej opony została zwiększona o 0,75”, a inżynierom udało się tego dokonać bez zmiany linii łańcucha i zwiększania wartości Qfactor. W ramie mieszczą się dwa koszyki na bidon, jest też dodatkowe mocowanie pod górną rurą na zestaw naprawczy opony, zawierający zapasową dętkę lub naboje CO2. Konstrukcja sterów uwzględnia specjalny port na wprowadzenie do ramy kabli sterujących, bo wszystkie modele, zarówno RC, jak i ścieżkowe, są wyposażone zarówno w regulowane sztyce podsiodłowe jak i manetki blokady obu amortyzatorów. Topowe wersje ramy Ninety-Six zbudowane z wykorzystaniem kompozytu CF5 ważą 1695 g, mniej zaawansowane, z kompozytu CF4 są o 150 g cięższe. (PK)
Apidura Long Top Tube Pack
Linia ze słowem Race w nazwie to ultralekkie sakwy mocowane do ramy, w sam raz dla ultrasów i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
- ...i wiele więcej!