Dołącz do czytelników
Brak wyników

B&W Bike Guard Curv

Artykuł | 12 sierpnia 2019 | NR 33
75

Cena: 3349 zł
Masa: 11,2 kg (ze wszystkimi akcesoriami)
www.365sportu.pl

Przyszedł kwiecień i rozpoczęły się pierwsze przygotowania do wyjazdu na Portugal MTB. Ubezpieczenie, zakwaterowanie, wyżywienie, bilety lotnicze dla siebie i na sprzęt… Właśnie, sprzęt. Jak zapakować rower? W dodatku nowy, dziewiczy, carbonowy, na który pieniądze zbierałem przez sześć lat. W poprzednim roku pożyczyłem „chińską paczkę” – dała radę, ale musiałem ją później Arturowi naprawić, ponieważ jedno z kółek się zapadło w zbyt słaby plastik walizki… Zachowałem twarz dzięki niezawodnemu Piotrowi prowadzącemu zakład naprawy tłumików. Nitownica, spawarka i trochę blachy uratowało walizkę. Jakieś pół roku później Artur dzwoni i pyta, kto mi tak fachowo walizkę ogarnął, rozwaliło się bowiem kolejne kółko… W tym roku więc trochę głupio mi było pożyczać „frankensteina”. Z pomocą przyszedł sklep 365sportu z walizką B&W Bike Guard Curv. Na pierwszy rzut oka wydawała mi się trochę przekombinowana z tymi pasami. Przecież konkurencyjne walizki obywają się bez nich i są solidne. Ale po bliższym przyjrzeniu się zmieniłem zdanie na temat samej koncepcji. Otóż pasy, dzięki swojej szerokości, ułożeniu i bardzo dokładnemu dopasowaniu, rozkładają przeciążenia – działające na paczkę z różnych kierunków i w różnych kierunkach podczas transportu, przenoszenia i manipulowaniu bagażem – równomiernie na całą powierzchnię połówek walizki. Dzięki temu siły te nie powodują punktowych przeciążeń w miejscach styku połówek czy pod klamrami spinającymi, tak jak w wyrobach innych producentów, zapewniając trwałość i odporność krawędzi. Pasy mają również zintegrowane miękkie uchwyty. I znowu: ciągnąc za te uchwyty, przenosimy naszą siłę równomiernie na całość skorupy walizki. Nie ma punktowego przykładania siły jak we wspomnianej „chińskiej paczce”, która powoduje punktowe odkształcanie i możliwość pęknięcia skorupy. Tak więc chwila na zrozumienie idei walizki warta była zachodu. Jedynie dopasowanie połówek wymaga uwagi, ponieważ w czterech punktach następuje „przekrzyżowanie” krawędzi. Trzeba o tym pamiętać, aby nie zaciągać później pasów na siłę, co mogłoby teoretycznie skutkować uszkodzeniami. Ponieważ „paczka” przyszła nowa, należało jeszcze przykręcić kółka. I ponownie chwila zastanowienia, ponieważ tylne koła mocowane były do połowy skorupy solidnymi, profilowanymi plastikami o dużej powierzchni przylegania za pomocą kilku solidnych wkrętów. Kółka są podgumowane, większe, niż do tej pory miałem okazję widzieć w innych walizkach. Solidne. Przednie kółka już w standardowym rozmiarze, z trolejami umożliwiającymi skręcanie walizką, ale również solidnie osadzone. We wnętrzu walizki znajdują się paski do mocowania roweru, trzy gąbki: na przekładkę i do oddzielenia roweru od ścianek, styropianowa podstawka, pokrowiec na kierownicę, trójkątny pokrowiec na akcesoria oraz pokrowce na koła. Świetne wyposażenie zapewnia odpowiednie ułożenie bagażu w środku i zapobiega uszkodzeniom sprzętu. Waga realna walizki wraz ze wszystkimi akcesoriami to 11,2 kg (waga legalizowana). Aby spakować rower (w moim wypadku MTB), należało z niego odkręcić koła, tylną przerzutkę, kierownicę oraz siodło ze sztycą. Zajęcie na pięć minut. Do walizki weszły też wszystkie moje bagaże potrzebne podczas tygodniowego wyjazdu i ścigania. Całość ważyła 32 kg, a więc zmieściłem się w limicie masy bagażu. Po zapakowaniu sprawdziłem, czy nic nie porusza się wewnątrz walizki, i w drogę. Transport walizki o wspomnianej masie nie wymagał żadnego niemal wysiłku. Doskonała manewrowość, poręczność dzięki uchwytom w różnych miejscach, solidność i sztywność pozwoliła na bezpieczne przewiezienie roweru i bagaży. Również ciągnięcie po drobnej kostce brukowej czy przenoszenie nad krawężnikami nie przysparzało problemów. Solidne koła i ich m...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 10 wydań czasopisma "bikeBoard"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych...
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy