bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 49 1. 4. 2. 5. 1. Mechanizm zatrzaskowy z zamkiem, łączący dyszel z mocowaniem w rowerze 2. Odciągany zatrzask umożliwiający obracanie przednich kół wokół własnej osi bez konieczności ich wyciągania 3. Przednie koła w podniesionej pozycji 4. Mechanizm umożliwiający natychmiastowe złożenie przyczepki 5. Montaż dużego koła z przodu na sztywnych ramionach, umożliwiający bieganie z przyczepką końce haka dodatkowo zabezpieczane są przed przypadkowym wypięciem lub kradzieżą zamkiem z kluczykiem. Zaczep do roweru jest ruchomy i pozwala na swobodne manewrowanie rowerem z przyczepką nawet przy dość ciasnych skrętach o 360 stopni (przede wszystkim przy skręcie w lewo, ponieważ dyszel przymocowany jest z lewej strony roweru). Podczas jazdy pokusiłem się o kontrolowaną wywrotkę przyczepki przez celowe najechanie nią na solidny wybój na polnej drodze, w efekcie czego przyczepka wywróciła się, nie powodując jednocześnie utraty stabilności roweru, a to właśnie dzięki ruchomemu mechanizmowi na końcówce dyszla. Cały „wypadek” nie spowodował żadnych uszkodzeń w rowerze, które mogły potencjalnie zaistnieć przez zmieniający mocno pozycję dyszel. Warto podkreślić, że wewnątrz pojazdu nie znajdowało się dziecko. Przyczepka nie była też obciążona niczym innym. Transformacja przyczepki w wózek do biegania czy spacerowania również jest szybka, bezproblemowa i, co najważniejsze, nie wymaga dużej siły do przełożenia poszczególnych elementów. W pierwszym przypadku wsuwa się na zatrzask dwa krótkie ramiona, do których przykręca się koło, w drugim przypadku wystarczy odblokować i przekręcić o 180 stopni w dół kółka spacerowe znajdujące się po bokach wózka. Usunięty dyszel rowerowy przechowuje się w specjalnie do tego przygotowanym miejscu z boku przyczepki. Przyczepkę łatwo można spakować do samochodowego bagażnika dzięki prostemu w obsłudze systemowi składania całości za pomocą dwóch przycisków znajdujących się po obu stronach przyczepki, które zwalniają blokady i powodują natychmiastowe złożenie się całej konstrukcji. Tylne koła również można szybko wypiąć dzięki przyciskom. Przyczepka ma sporo funkcjonalnych kieszonek zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, a pozycję dziecka można regulować do pozycji siedzącej lub leżącej wysuwając/wsuwając oparcie jedną ręką z tyłu pojazdu. Przyczepka została wyposażona we wbudowane światła LED, które zasila się źródłem zewnętrznym (power bank), podpinanym do umieszczonego fabrycznie w jednej z kieszonek kabelka USB-C z przyciskiem uruchamiającym światła. Dominującymi określeniami charakteryzującymi nową odsłonę Thule Chariot Sport 2 są „łatwość, szybkość, bezproblemowość”, co oddaje stan rzeczywisty funkcjonowania całej konstrukcji, a dzięki prostocie i intuicyjności obsługi, dołączona instrukcja montażu, która nota bene jest bardzo czytelna i szczegółowa, praktycznie w ogóle nie jest potrzebna. 3.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==