bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 35 WERDYKT W drugiej generacji e-szosówki Look zaszły duże zmiany. Praktycznie pełna integracja osprzętu z ramą, schowane przewody, akumulator zamontowany na stałe wewnątrz dolnej rury, niewidoczny silnik. Wizualnie rama sprawia wrażenie bardziej proporcjonalnej, a aerodynamiczne koła nadają rowerowi rasowego, sportowego wyglądu. Największą zmianą jest jednak system wspomagania Fazua Ride 60 dysponujący zarówno dużą mocą, zasięgiem, jak i świetnym oprogramowaniem zarządzającym jego pracą. Geometria E-765 została zaprojektowana do wygodnej jazdy na dłuższych dystansach oraz by wspomagać prowadzenie w różnych warunkach, nie tylko na asfalcie. Już w testowanej konfiguracji nie ma obawy, aby zjechać rowerem na szuter, a projekt ramy uwzględnia tolerancję opon do 42 mm. Notabene na tej samej ramie Look oferuje również model gravelowy. Oznacza to, że wystarczy drugi komplet kół z oponami gravelowymi, aby E-765 zmienił się w szybkiego gravela do jazdy nawet w umiarkowanie trudnym terenie. Wszystko to czyni z nowego E-765 Optimum bardzo wszechstronny i efektywny rower, dzięki któremu użytkownik może zrealizować nawet bardzo ambitne plany i marzenia. Cena: 37 500 zł FHU Poreba, www.bike-rs.pl Rama: carbon HM | Przedni widelec: carbon HM | Koła: Look E-R50D (12x100 mm i 12x142 mm) | Opony: Hutchinson Sector 700x32c | Korby: Praxis Etor Drive, zębatka SRAM 44 z. (172,5 mm) | Kaseta: SRAM XG1251 (10–44) 12-rz. | Łańcuch: SRAM Rival | Przerzutka tył: SRAM Rival Etap AXS | Manetki: SRAM Rival Etap AXS | Hamulce: SRAM Rival, tarcze SRAM Paceline 160 mm | Kierownica: Look LS1, 380/420 mm | Wspornik kierownicy: Lok LS3 | Wspornik siodełka: Look LS1 carbon 27,2 mm | Siodełko: Look Shortfit GEOMETRIA 1018 mm 430 mm 568 mm 920 mm* 528 mm 365 mm 74,0° 70,8° 490 mm 700C Rozmiary: XS, S (rozmiar testowany), M, L, XL, *podana wartość nie uwzględnia 50 mm podkładek, **masa roweru gotowego do jazdy 13 100 g** 1940 g 1405 g 6. Aplikacja LOOK Cycle pozwala w czasie jazdy śledzić na telefonie szereg parametrów, w tym m.in., jaką moc, w danym momencie generuje użytkownik, a jaką silnik A. . Aplikacja pozwala też rejestrować jazdy, a po ich zakończeniu udostępnia podsumowujące je dane. Oprócz tych podstawowych, jak dystans, czas i prędkości jazdy, jest mapa z zaznaczonym śladem (można pobrać tracka), a także kilka ciekawych danych dotyczących wspomagania, tj. dystanse przejechane na poszczególnych trybach wspomagania czy procentowe porównanie mocy wygenerowanej przez użytkownika i silnik B. . 7. Drugą, moim zdaniem ważniejszą, funkcją aplikacji jest dostęp do personalizacji sposobu pracy wspomagania. Możliwe jest ustawienie maksymalnej mocy silnika dla każdego z trybów wspomagania oraz poziomu zaangażowania użytkownika, przy którym będzie osiągana A. . Można też w szerokim zakresie zmieniać tempo przyrostu mocy na każdym z trybów pracy B. . 6. A. B. A. B. 7. Kierownica Look LS1 ma wyraźne spłaszczenie w środkowej części, co tworzy wygodny chwyt do spokojnej jazdy. Słabą stroną jest, że przez ten owalny profil nie da się na kierownicy normalnie zamontować żadnego uchwytu licznika czy lampki ze sztywną okrągłą obejmą. SYSTEM ELEKTRYCZNY Silnik: Fazua Ride 60, 250 W, 43 V, 60 Nm |Max. poziom wspomagania: do 280/360% Rocket/Turbo* |Tryby wspomagania: 4 i Walk | Sterowanie: manetki Fazua Road Control i zintegrowany wyświetlacz Fazua LED Hub | Akumulator: Fazua Energy 430 432 Wh | Ładowarka: Fazua Charger 3A | Czas ładowania: 3,5 h (100%)** * procentowa wartość max. poziomu wspomagania została wyliczona dla średniej mocy kolarza 125 W; ** wymienioną wyżej ładowarką lekki i mocny system wspomagania naturalny sposób pracy wspomagania duży zasięg kompatybilność opon do 42 mm aerodynamiczne carbonowe koła
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==