34 | bikeBoard Extra jesień–zima 2024 kownikom, pozwalając skupić się na prawidłowym zarządzaniu tylną przerzutką i trybami wspomagania. Zastosowanie przedniej koronki wielkości 44 zębów daje najmocniejsze przełożenie napędu 1:1 i pozwala podjechać pod spore wzniesienia tylko z minimalną pomocą silnika, co sprzyja racjonalnemu zarządzaniu energią i zasięgiem jazdy. Najszybsze przełożenie 44×10 pozwala rozpędzić się do ok. 50 km/h, co w trakcie jazd testowych pozwoliło utrzymać się „na kole” nawet nieźle wyjeżdżonym kolegom. Pomagają też aerodynamiczne koła Look E-R50D zbudowane na carbonowych obręczach o profilu 50 mm. Szerokość wewnętrzna 25 mm i ranty z haczykiem umożliwiają bezpieczny montaż szerszych opon bezdętkowych i jazdę na niższym ciśnieniu dla dodatkowej poprawy komfortu. Opony Hutchinson Sector należą do kategorii wszechstronnych, szybkich i lekko toczących się po asfalcie, lecz mogących być również używanych na szutrach. Szerokość 32 mm zapewnia odpowiedni balans między oporami toczenia a trakcją, komfortem i odpornością na uszkodzenia. Chcąc jednak więcej poruszać się poza ubitymi drogami, warto zainwestować w opony z bardziej wyraźnym bieżnikiem, który zapewni odpowiednią przyczepność również w wilgotnym terenie. Zarówno koła, jak i opony są „tubeless ready”, więc do konwersji wystarczy dokupić wentyle i uszczelniacz. 2. 5. 3. 1. 4. 1. Niewielki panel LED Hub wbudowany w górną rurę przy pomocy pięciu diod informuje, który tryb wspomagania jest aktualnie używany (kolor diod) oraz o stanie naładowania akumulatora (liczba świecących diod). Jednocześnie pełni on funkcję modułu transmisji bezprzewodowej do łączenia z aplikacją w telefonie oraz z komputerami treningowymi, ponieważ system Ride może być przez nie odbierany jako standardowy miernik mocy i kadencji. Panel LED Hub ma też ukryte gniazdo USB-C, z którego można ładować urządzenia zewnętrzne (do podpięcia kabla trzeba go lekko odchylić). 2. Małe, ukryte pod owijką, przyciski po obu stronach kierownicy pozwalają łatwo sterować wspomaganiem bez odrywania rąk od kierownicy. Jeden odpowiada za zwiększenie trybu wspomagania, drugi za zmniejszenie. Jest to superwygodne i logiczne rozwiązanie, dublujące sposób zmiany przełożeń przerzutki eTAP. Jednoczesne przyciśnięcie obu guzików aktywuje tryb Turbo. Przyciski mogą zostać umieszczone na zgięciu kierownicy tak, jak widać na zdjęciu, wtedy są dostępne z górnego chwytu lub na prostym odcinku kierownicy dla tych, którzy lubią dużo jeździć w komfortowej pozycji. 3. Koła o profilu 50 mm wydają się w e-bike’u zbytkiem, jednak w tym przypadku mamy do czynienia z praktycznie zwykłą szosówką, którą bardzo łatwo rozpędzić do prędkości, przy których aerodynamika zaczyna odgrywać kluczową rolę. Dzięki kołom E-765 łatwo utrzymuje wysoką prędkość, a na zjazdach leci jak pocisk. Zarówno świetny profil obręczy, jak i stonowana geometria sprawiają, że rower nie jest wrażliwy na boczny wiatr i prowadzi się równie pewnie także w wietrznych warunkach. 4. Silnik LOOK Cycle jest niewielki i dzięki temu prawie idealnie wtapia się w linie ramy. Powyżej, na dolnej rurze widoczne jest magnetyczne gniazdo ładowania akumulatora. Wtyczki nie trzeba wciskać, lecz wystarczy przyłożyć we właściwym ustawieniu, a magnes zrobi resztę. 5. Charakterystyczna zmiana kształtu profilu rurek w tylnym widelcu to system 3D Wave, którego zadaniem jest rozpraszanie drgań pochodzących z tylnego koła. Stosowany przez Look w klasycznych modelach 765 Optimum i Gravel sprawdza się na tyle dobrze, że jest wyczuwalna różnica między liczbą wstrząsów, jakie docierają do rowerzysty z tylnego i przedniego koła. Tył jest bardziej komfortowy.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==