bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 31 o taką samą wartość. Ale i bez niej ustawiony na „zero” Stumpy 15 był idealny w górach i na trudniejszych stromych trasach enduro. OSPRZĘT Rama z topowego włókna jest naprawdę premium. Potwierdza to fenomenalna obróbka wnętrza i pełny zestaw łożysk kulkowych w wahaczu. Dla mnie to także brak adaptera do tarczy 200 mm (w S4 i S5) i możliwość wsunięcia sztycy o ogromnym 200 mm skoku! Super! Nowy bagażnik ma tak dobrze dopracowaną klapę, że da się ją otworzyć, ale i zamknąć jedną ręką – u konkurencji to niemożliwe – a nawet spryskany pod ciśnieniem nie przecieka! To kontrowersyjne, ale Spec nie przewidział linkowej opcji dla przerzutki ani oficjalnej opcji mullet. To drugie jest dla mnie całkiem zrozumiałe, bo tylne koło 29” jest szybsze, a nie tłumi zabawowości tego roweru. MASY Ciężkie jest życie współczesnego miłośnika ścieżkowania. Niespełna 15 kg bez pedałów masy całkowitej ciąży na podjazdach. Jednak odporność zestawu na zjazdach i precyzja w zakrętach czynią ten ciężar słodszym. WERDYKT Stumpjumper jest jednym z najbardziej uniwersalnych rowerów ścieżkowych i w erze szalonej specjalizacji cennym wyjątkiem. Jeśli chcesz mieć jeden rower i wybrać się nim na ścieżki Glacensis, a przy okazji poszaleć w bikeparkach Srebrnej i Czarnej Góry, to nie ma dla niego konkurencji. Jeśli chcesz uzyskać jędrność wahacza w pierwszych 70% skoku, zakładasz wszystkie opaski. Możesz też je wyjąć, aby uzyskać maksymalną miękkość i przyczepność. Czynności te są proste i można wykonać je polowym narzędziownikiem nawet w terenie. Dosłownie w 5 minut. Genie daje szerokie spektrum zmian, ale trzeba się do jego pracy przyzwyczaić, bo czułość/miękkość, w zależności od ugięcia, się waha. W najbardziej enduro ustawieniu optymalny byłby wideł o większej objętości goleni. Cena: 31 000 zł Rama: FACT 11m carbon SWAT 4.0 | Przedni widelec: FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP | Damper: FOX FLOAT Performance Specialized GENIE | Koła Piasty / Obręcze: Specialized hookless alu/ALU (15x110 i 12x148 mm) | Opony: Specialized Butcher, GRID TRAIL GRIPTON® T9 / Eliminator, GRID TRAIL GRIPTON® T7 29x2.3" | Korby: SRAM S1000, 32 z. ( 170 mm) | Łożyska suportu: SRAM DUB, BSA | Kaseta: SRAM XS-1270 Transmission 12 rz. 10–52 z. | Łańcuch: SRAM GX Eagle Transmission Flattop | Przerzutka tył: SRAM S1000 Eagle Transmission | Manetki: SRAM AXS POD | Hamulce: SRAM Maven Bronze tarcze 200 mm | Kierownica: Specialized, 6000, 30 głębokość mm | Wspornik kierownicy: Specialized Alloy Trail 40 | Wspornik siodełka: X-Fusion Manic 190 | Siodełko: Specialized Bridge Comp, Cr-mo GEOMETRIA 1248 mm 435 mm 333 mm 135 mm 648 mm 614 mm 473 mm 77,7° 64,2° 434 mm 29” Rozmiary: S1, S2, S3, S4 (rozmiar testowany), S5, S6; *masa roweru gotowego do jazdy 14 830 g** 3030 g** 2320 g** 5. Pod puszką Genie, Fox Float, wygląda zwyczajnie, ale niech cię to nie zwiedzie jest tam miejsce na składane z dwóch części pierścienie. Seryjnie jest jeden, ale mieszczą się cztery. Ich obecność wpływa na objętość komory dodatkowej, a po drugie działają jak przesłony bypasów regulujących moment, w którym rośnie progresja twardości. doskonale przeciwdziała dobiciom, ale da się uzyskać pełne ugięcie wszechstronność dzięki możliwościom regulacyjnym świetny SWAT 4.0 regulacje wymagają rozebrania dampera dysbalans charakterystyki pracy tyłu i przodu nie spełnia obietnicy poczucia sprężyny stalowej 5. 150 mm 145 mm Fot. Fox
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==