bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 27 WERDYKT RX 500 SUV to idealny grand tourer. Bardzo wygodny na najdłuższych dystansach, pakowny i szalenie elegancki. Hybrydowa pozycja zapewnia komfort plecom, dobrą widoczność i odpowiednią efektywność podczas dynamicznej jazdy. Rama ma bardzo ładny kształt, a gładzone spawy i przepiękny metaliczny lakier dają silne poczucie obiektu premium. RX 500 SUV jest à propos nie tylko podczas mozolnego asfaltowania, ale ponadprzeciętnie radzi sobie na bezdrożach, skrótach, a nawet górskich szlakach. Przy czym wciąż jest na tyle cywilizowany, żeby dało się potem z honorem wejść do restauracji. Bezpretensjonalność pozwala cieszyć się nim nawet w całkiem cywilnym ubraniu, a jednocześnie ubrany w ciuchy rowerowe kolarz nie budzi na nim sensacji. To taki odpowiednik sleepera, samochodu z zewnątrz rodzinnego, pod którego maską skryto moc pozwaCena: 13 999 zł Rama: hydroformowane aluminium | Przedni widelec: SunTour XCR34 BOOST (g) | Koła piasty/obręcze: Shimano HB-TC500-15-B/FH-TX505-8 29" wzmacniane trójkomorowe (15x110 mm i 10x135 mm)" | Opony: Schwalbe Nobby Nic 29" x 2.6" | Korby: Ananda 44T |Kaseta: Shimano Deore, 11–42z., 10 rz. | Łańcuch: KMC e10 Turbo | Przerzutka tył: Shimano Deore | Manetki: Shimano Deore | Hamulce: Shimano MT401, tarcze | Kierownica: Zoom MTB- -AL-320BT 760 mm x 31.8 mm, wznios 20 mm | Wspornik kierownicy: Promax TDS-D631-8 60 mm | Wspornik siodełka: Zoom SP-C255 | Siodełko: Velo VL-3363 GEOMETRIA 1208 mm 123 mm 472 mm 316 mm 673 mm 616 mm 417 mm 73,5° 66,1° 120 mm 483 mm 29'' Rozmiary: 17", 19", 21" (rozmiar testowany), ** masa roweru bez pedałów (www.rowerowawaga.pl), masa kół gotowych do jazdy 29 090 g* 3530 g 2750 g jące obrót bez uderzenia pedałem. Ale niewprawni muszą do tego przywyknąć. Zasilanie akumulatorem LG o napięciu 48 V pozwala cieszyć się mocą i nie przepalać energii, nad czym czuwa system SMART BMS akumulatora, co zapewnia duży zasięg. MASY Byłem wstrząśnięty, kiedy zawiesiłem RX500 na wadze. Ale nie tyle wartością bliską 30 kg, ile wrażeniem lekkości w czasie jazdy. To efekt stosunkowo lekkich kół, które stawiają mały opór rotacyjny i dają niski efekt żyroskopowy. Dzięki temu rower jest dynamiczny i nie ciąży w zakrętach, do tego do dyspozycji jest też bardzo mocne wspomaganie. INNE WERSJE RX500 można kupić z akumulatorem 960 Wh, jak ten testowany, albo 720 Wh. Ten z mniejszą mocą będzie i tańszy (12 999 zł) i lżejszy. Szacuję, że aż o około 1300 g. To warto rozważyć nie tylko pod względem ceny. W kolekcji Ecobike jest też Expedition Yellow SUV, kosztuje 13 499 zł i jest jeszcze mocniej nastawiony na komfort sylwetki, ma m.in. regulowany wspornik kierownicy oraz opony o niższym bieżniku. Jednak główną różnicą jest silnik Panasonic Ultimate GX o mniejszym momencie obrotowym (95 Nm) i droższa o 1000 zł opcja z bezdennym akumulatorem 1080 Wh. Który wybrać? Skoro się nie znamy, to nie pomogę. lającą objechać tuningowany samochód miłośnika nielegalnych wyścigów nocnych. RX500 pozwala wybrać się na wielodniową włóczęgę. A ze względu na offroadowy sznyt można się szwędać bez planowania trasy. Lekkością jazdy po asfaltach zaskoczy niejednego gravelistę, kiedy prędkość wzrośnie powyżej bariery KRD, a dzielnością terenową zawstydzi wiele fulli. Jakość jazdy wynika ze stabilności ramy, widelca oversize i skoku 120 mm, dzięki temu da się nim sterować nawet w trudnym terenie albo obładować sprzętem kampingowym i dalej precyzyjnie sterować. To odróżnia go od porównywalnej konkurencji, której użytkownicy często muszą zmagać się z kierownicą i ramą wiotką jak z rozgotowane spaghetti. Z RX500 tylko al dente. świetna amortyzacja małe opory toczenia brak oporów silnika powyżej „odciny” (25 km/h) hybrydowa pozycja nieprecyzyjna asysta pchania dwustopniowe włączanie wspomagania dzielność terenowa wybitna uroda skuteczne błotniki
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==