26 | bikeBoard Extra jesień–zima 2024 OSPRZĘT Niesamowicie pracują wygodne siodełko, giętka sztyca podsiodłowa i świetne ogumienie z bardzo elastycznym oplotem. Komfort jak na fullu. Bezimienne błotniki nie są długie i nie przeszkadzają nawet w pokonywaniu kłód, a szerokie chlapacze świetnie radzą sobie z błotem. Dopiero na zalanym wodą asfalcie stopy jadącego mokną. Tylny błotnik zapewnia wystarczającą ochronę i ma aż cztery punkty montażowe. Super stabilny jest też bagażnik MIK o podwyższonej nośności (25 kg) i nawet z pełnym obciążeniem pozostaje niewzruszony, nie tylko w grzecznej jeździe. Wspomaganiem zajmuje się chiński silnik centralny Ananda, jego moment obrotowy określony jest na 130 Nm. Opóźnienie załączenia wspomagania podczas ruszania oceniam na około pół obrotu korby, a moc nieco faluje, ale już w trakcie jazdy działa nienagannie. Liderzy włączają się szybciej i gładziej, ale ich nie ma w rowerach za takie pieniądze. Ananda jest silna już od niskich obrotów, ale ta moc jest do opanowania i nie zaskakuje niekontrolowanym wzrostem mocy i kopaniem. W przeciwieństwie do manetki uruchamiającej asystę pchania. Jest ona zbyt czuła jak na moc tego silnika i arcy trudno utrzymać przyczepność, pchając. Ananda nie odcina wspomagania natychmiast po zaprzestaniu pedałowania. Ja to uwielbiam, bo pozwala lepiej ustawić pedały do zakrętu, a silnik w niego wciąga. Łatwiej jest też pokonać przeszkody uniemożliwia1. 3. 2. 4. 5. 1. Schludność wyraża się nie tylko za pośrednictwem integracji przewodów i zgrabnego przeprowadzenia ich przez główkę sterów, ale nawet w precyzyjnym doborze ich długości. 2. Duży i czytelny wyświetlacz pokazuje niezbędne dane, manetka trybów wspomagania jest ergonomiczna. Maneta do wspomagania pchania jest okropna, no chyba, że ma jeszcze jakieś inne zastosowania. 3. Bagażnik jest bardzo stabilny nawet pod przesadzonym obciążeniem, zgrabnie przyjmuje sakwy z różnym systemem mocowania i ma lampę perfekcyjnie wkomponowaną w obrys. O nic nie zahacza, jest bardzo czytelna i jasna, a w ciemności imituje Macana. Zwróćcie uwagę na bieżnik – mimo przyczepności w offroadzie Nobby Nic 29 x 2,6”, lekko się toczą po utwardzonych nawierzchniach i bosko amortyzują na wertepach. 4. Mięsień sercowy systemu wspomagania. Ananda brandowana przez Ecobike jest mocna, ale przy 130 Nm obawialiśmy się erupcji jak na Etnie. Na szczęście oprogramowanie skutecznie ją w tym powściąga. 5. Akumulator o gigantycznej pojemności 960 Wh (5200 g) może być ładowany w rowerze, ale jeśli trzymasz rower na zewnątrz, możesz wyjąć najcenniejszy element i naładować go wewnątrz. To znacznie ułatwia obsługę.

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==