bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 21 Model: Intrigue X Advanced 0; rozmiar: M (ustawienie MID) 1201 mm 439 mm 619 mm 581 mm 440 mm 77,2° 64,8° 420 mm 27,5"/29" 29" 105 mm Na początku był Intrigue, potem Intrigue 29, a później nadszedł czas na Intrigue LT. Teraz Liv prezentuje najnowszą kolekcję Liv Intrigue X. Kolejne nowości w gamie rowerów skierowanych do kobiet. Intrigue X (aluminiowa rama ALUXX SL) i Intrigue X Advanced (rama z włókna węglowego klasy Advanced, główna rama i wahacz ręcznie wykonane w konstrukcji monocoque) zostały wyposażone w tylne zawieszenie Maestro o skoku 140 mm wraz z przednim zawieszeniem o skoku 150 mm, a także we flip chip – Maestro 3 oraz nowy flip chip sterów. Rozwiązania te pozwalają dostosować geometrię roweru do trasy oraz preferowanej konfiguracji kół (zmiana rozmiaru tylnego koła dostępna tylko w rozmiarach M i L). Możliwa jest regulacja kąta główki ramy, kąta rury podsiodłowej, wysokości suportu, a także dostosowanie położenia łożyska sterów, aby uzyskać krótki, średni lub długi reach. Takie regulacje pomogą zoptymalizować pozycję na rowerze, poprawiając prowadzenie i stabilność w różnych warunkach terenowych. Ramy w rozmiarach XS i S są zaprojektowane wyłącznie do konfiguracji z 29-calowym kołem z przodu i 27,5-calowym z tyłu. Ta konfiguracja optymalizuje skok tylnego koła, zapewnia zwinne i dynamiczne prowadzenie z tyłu oraz stabilne i szybkie toczenie z przodu. Ramy w rozmiarach M i L są standardowo wyposażone w 29-calowe koła z przodu i z tyłu, z możliwością montażu 27,5-calowego koła z tyłu (koła 27,5” sprzedawane osobno dla ram w rozmiarach M i L). CO ŁĄCZY OBA MODELE INTRIGUE X? • Nowoczesny proces formowania wysokociśnieniowego (technologia Advanced Forged Composite) wykorzystywany do produkcji złożonej struktury karbonowego górnego łącznika zawieszenia. Dzięki temu jest on lżejszy, sztywniejszy i mocniejszy od aluminiowego odpowiednika. • W celu zapewnienia precyzji sterowania rowerem zastosowano większe łożyska sterowe (dolne o wielkości 11/2” i górne w rozmiarze 11/8”), które współpracują ze zwężającą się rurą sterową widelca, zapewniając optymalną sztywność i responsywność podczas kierowania rowerem. • Trójpozycyjny flip chip – Maestro 3 pozwalający na szybkie dostosowanie geometrii do warunków jazdy i wybranego rozmiaru tylnego koła. Używając dwóch różnych flip chipów – kombinacji „high/low” lub przeznaczonego insertu „mid” – rowerzystka może zmienić kąt główki ramy, kąt rury podsiodłowej oraz wysokość suportu za pomocą mimośrodów umieszczonych na górnym łączniku tylnego zawieszenia. LIV INTRIGUE X • Zintegrowany system kół i opon bezdętkowych (System Giant Tubeless) z maksymalną szerokością opon 2,5”. • Rozstaw piast Boost 15×110 [P], 12×148 [T] w połączeniu z kompatybilnością z uniwersalnym hakiem przerzutki UDH zapewnia większą sztywność, lepszą kontrolę na szlaku, większy prześwit opon oraz większą trwałość napędu. FLIP CHIP STERÓW – JAK TO DZIAŁA? Dwa różne chipy ustawiają zasięg sterów w pozycji -5 mm (krótkiej), 0 mm (środkowej) lub +5 mm (długiej). System modułowy składa się z dwóch chipów pozycjonujących (krótkiego/długiego i środkowego), które można łatwo zdemontować i zamienić, aby uzyskać geometrię ramy o krótkim, średnim lub długim zasięgu. 1. Pozycja krótka (-5 mm) Zasięg sterów znajduje się 5 mm bliżej rowerzystki. Rezultatem jest bardziej zwarty przód roweru oraz jego pomniejszona baza kół. Przekłada się to na bardziej wyprostowaną postawę podczas jazdy oraz szybsze i bardziej zwinne prowadzenie roweru. W tej pozycji rower lepiej sprawdza się na wolniejszych, bardziej technicznych trasach zorientowanych na podjazdy. 2. Pozycja środkowa (0 mm) Zasięg sterów jest ustawiony neutralnie. Ta kombinacja przekłada się na zrównoważoną postawę podczas jazdy i dobre prowadzenie – zarówno w górę, jak i w dół trasy. 3. Pozycja długa (+5 mm) Zasięg sterów znajduje się 5 mm dalej od rowerzystki. W tym ustawieniu sterów baza kół jest najdłuższa, co przekłada się na zwiększoną stabilność jazdy, co wpływa na najlepszą pozycję do szybkiej jazdy. Ta opcja zapewnia lepsze osiągi podczas zjazdów w trudniejszym terenie. Długa pozycja „koryguje” również ustawienie jadącej w opcji mullet. Flip chip, umieszczony na górnym łączniku systemu zawieszenia Maestro, umożliwia regulację obniżenia suportu w krokach co 5 mm, a także pozwala na przejście z pozycji niskiej na średnią, zmieniając kąty rury podsiodłowej i główki ramy o 0,4 stopnia, a ze średniej na wysoką o 0,3 stopnia. Liv Intrigue X 1 – sugerowana cena: 18 999 zł Liv Intrigue X 2 – sugerowana cena: 15 999 zł Liv Intrigue X 0 – sugerowana cena: 39 999 zł

RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==