bikeBoard Extra jesień–zima 2024 | 19 Nowe rowery z serii Trance X w stosunku do poprzedniej generacji zyskały większy skok zawieszenia oraz większą możliwość personalizacji. Większość modeli posiada teraz możliwość jazdy w ustawieniu mullet (koła 27,5” z tyłu i 29” z przodu), przy czym modele SX z większym skokiem są od razu wyposażone w koła 29/27,5”. W Trance X dodano flip chip w główce ramy, dzięki czemu można dopasować wymiary kokpitu. Wszystkie modele Trance X zbudowano z aluminium ALUXX SL. Mają zwiększony skok tylnego trójkąta dzięki zmodyfikowanemu systemowi zawieszenia Maestro. Trance X posiada od 135 mm do 140 mm skoku z tyłu, a z przodu do 150 mm. W modelach SX skok jest dłuższy: 145 mm z tyłu i 160 mm z przodu. Nowe ustawienie Maestro posiada łącznik zawieszenia wykonany z kompozytu stworzonego przy użyciu technologii Advanced Forged, dzięki czemu posiada wyższą sztywność oraz niższą wagę. Efektem tego jest lepsze prowadzenie roweru podczas zjazdu po technicznych trasach, pewniejsze pokonywanie zakrętów i lepsze przyspieszenie po wyjściu z nich. Rowery zmodyfikowano o takie elementy, jak zintegrowany z ramą schowek ułatwiający przewożenie narzędzi i innych niezbędnych przedmiotów. Otwory pod górną rurą umożliwiają przewożenie dodatkowych akcesoriów. Nowością jest także wytrzymały protektor ramy znajdujący się od spodu dolnej rury. System tylnego zawieszenia Maestro rozszerza możliwości roweru i poprawia wydajność rajdera. Niemal pionowy ruch tylnego koła i liniowa charakterystyka pracy dampera sprawiają, że tylne zawieszenie jest czułe zarówno na małe drgania, jak i bardzo duże uderzenia. Nie gromadzi energii po nagłych, następujących po sobie skokach, jak też nie dopuszcza/przeciwdziała dobiciu zawieszenia. To zapewnia lepszy kontakt opon z podłożem, poprawiając przyczepność, przyspieszenie, wchodzenie w zakręty i hamowanie. Maestro wykorzystuje cztery strategicznie umieszczone punkty obrotu i dwa łączniki, które tworzą jeden pływający punkt obrotu. Pojedynczy pływający punkt obrotu poprawia efektywność pedałowania, przeciwdziałając jego siłom, które mogłyby wywołać kompresję zawieszenia (squat) lub odbicie pedałów. Górny łącznik zawieszenia Maestro wyposażony jest w mocowanie dampera trunnion, które pozwala uzyskać niższe przełożenie zawieszenia, a tym samym lepszą efektywność pedałowania i hamowania. Taka konfiguracja pozwala na stworzenie krótszych widełek dolnych, usprawniając jazdę pod górę i zwinność w ciasnych zakrętach. Ruchome części i komponenty Maestro, w tym łączniki, amortyzator, punkty obrotu i osprzęt, są scentralizowane nisko w ramie. Dzięki temu środek ciężkości jest obniżony, co poprawia ogólne prowadzenie roweru na trasie. Podwójne uszczelnione łożyska zawiasów zapewniają długotrwałą i gładką pracę przegubów zawieszenia. Jednoczęściowy wahacz (widełki górne i dolne nie mają punktów obrotu) zapewnia sztywność gwarantującą precyzyjne prowadzanie w trudnym terenie. Technologia flip chip – Maestro 3 zapewnia trzy poGIANT TRANCE X zycje przy użyciu dwóch różnych flip chipów – kombinacji High/Low lub pozycji Mid. Ustawiony w pozycji High flip chip sprawia, że kąty główki ramy i rury podsiodłowej stają się bardziej strome, a wysokość suportu jest podwyższona. Umożliwia to jazdę na tylnym kole 27,5” lub 29”, a w ustawieniu Low kąty główki ramy i rury podsiodłowej stają się bardziej płaskie, wysokość suportu jest obniżona, co przekłada się na najbardziej stabilną geometrię do jazdy z większymi prędkościami i w agresywnym terenie. Po zainstalowaniu flip chipa w ustawieniu Mid, główka ramy i kąty rury podsiodłowej znajdują się w pozycji neutralnej, a wysokość suportu na średniej wysokości, co pozwala na jazdę na tylnym kole 27,5” lub 29”. REGULACJA GEOMETRII RAMY ZA POMOCĄ FLIP CHIPA W TRANCE X I TRANCE X SX (ROZMIAR M) Regulacja pozwala wybrać między kątem główki ramy 64,4, 64,8 lub 65,1 stopnie i odpowiadającym mu 76,8, 77,2 lub 77,5 stopniom kąta rury podsiodłowej. Daje to 40 mm, 35 mm lub 30 mm obniżenia środka suportu.
RkJQdWJsaXNoZXIy MTMwMjc0Nw==