Wiele rzeczy się ostatnio wydarzyło i tak naprawdę nie wiem, od czego mam zacząć. Rozpocznę więc od panującego na całym świecie przekonania, że sport to zdrowie. Mogę się zgodzić jedynie w niewielkiej części z tym stwierdzeniem, bo o ile sport uprawiany amatorsko, bez skrętki na wyniki, a jedynie dla swojego zadowolenia i rozrywki, jest pożądany i zalecany, o tyle ten półprofesjonalny i zawodowy już nie. Walka o pozycję w rankingu i zacięte rozgrywki na trasie niejednokrotnie stają się przyczyną wypadków lub generują niepotrzebne kontuzje i urazy. Wypadek, który wydarzył się w czerwcu podczas wyścigu weteranów, jest powodem aktualnego stanu zdrowia naszego mistrza Ryszarda Szurkowskiego. Rodzina przez kilkanaście tygodni trzymała jego stan zdrowia i całe zajście w tajemnicy. Rozumiem i popieram tę konspirację, bo po co komu stado reporterów szukających sensacji, zadających ciągle te same pytania: jak się czuje, czy mu się poprawia, co dalej z nim będzie, jakie są szanse na powrót do sprawności itp. Z drugiej strony cieszę się, że cała sprawa ujrzała światło dzienne, bo dzięki temu mogliśmy wspólnie, jako wielka brać rowerowa, zrobić coś dla naszego czempiona. Patrząc na liczbę komentarzy i inicjatyw podjętych w tym temacie, mogę stwierdzić, że potrafimy zebrać się w jednolitą grupę mogącą robić wielkie rzeczy. Dziękuję za wsparcie i za Waszą chęć niesienia pomocy. Głęboko wierzę, że sportowa wola walki Ryszarda Szurkowskiego przełoży się na chęć powrotu do sprawności oraz da mu nadzwyczajną siłę. Całą redakcją życzymy szybkiego powrotu do zdrowia.

Przez ostatni miesiąc zbierałem od Was różne wiadomości, komentarze i opinie. Te negatywne dotyczyły nowej ceny.
Wiem, że zmiana ceny będącej na tym samym poziomie od dobrych kilku lat jest dla Was szokiem i trudno w nią uwierzyć. Może wydawać się to tragicznym posunięciem, ale stojąc po drugiej stronie, widzę to inaczej. Koszty produkcji rosną, a my musimy zachować rozsądny balans pomiędzy treścią a zawartością reklam. Żyjemy w tym samym kraju i każdy z nas doświadcza podwyżek, część z nich nas zaskakuje, część jest wcześniej komunikowana. Dla mnie ogromnym zaskoczeniem była ostatnia wizyta na stacji paliw, kiedy podczas tankowania zorientowałem się, że diesel jest droższy od benzyny – kiedy do tego doszło, naprawdę nie wiem.

Ale co dalej z „bikeBoard”? Dobre wieści są takie, że dalszych podwyżek w najbliższym czasie nie przewidujemy oraz że już mamy wstępny harmonogram testów na przyszły rok. Będzie się działo! Zaplanowaliśmy testy rowerów z napędem Eagle, HT, Fulli XC i wielu innych grup. Pojawią się marki dawno niewidziane na polskim podwórku oraz te najpopularniejsze. Wielu szczegółów niestety nie mogę Wam jeszcze przekazać, bo konkurencja nie śpi, a my nie chcemy przedwcześnie zdradzać wszystkich pomysłów.

Marcin Kondziela
redaktor naczelny


AKTUALNOŚCI

18 Fabryka Rotor

ROWER

28 Godzina i jedno okrążenie
36 Czym się różni przełajówka od gravela?
52 Trek Slash 8
66 Giant Trance 29 1
70 Scott Spark 900 RC Team
74 Specialized Venge Pro

PRZYGODA

38 Wisła 1200
114 Powiedz „tak”

SPORT

78 Sportful Dolomiti Race
88 Mazovia MTB – sezon 2018
106 Rajdy dla Frajdy 2018

EKWIPUNEK

46 12 kasków do 220 zł
56 Sygnalizacja w garści
69 Endura Singletrack Softshell II
i Singletrack Sport
73 B’TWIN Aerofit 700
81 Sportful Fiandre Light Wind Jacket
82 Ubranie „na cebulkę”

PORADY

92 Jazda na rowerze a smog
94 Cały rok rowerem
96 Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
99 Trening? Po pierwsze – dieta
100 Przekąski okołotreningowe
102 Ekstremalne wysiłki wytrzymałościowe. Jak przygotować organizm pod kątem diety
110 Syndrom pasma biodrowo-piszczelowego


Aktualny numer

Piszemy m.in.

  • Sportful Dolomiti Race
  • Rajdy dla Frajdy 2018
  • Jazda na rowerze a smog
  • Jak przygotować rower do sezonu zimowego?
  • Sygnalizacja w garści