Prosty montaż
Montaż sprowadza się tak naprawdę do zamontowania na platformie płytki, w której umieszcza się tablicę rejestracyjną, podpięcia podświetlającej ją listwy i zamontowania całości na kuli haka poprzez dokręcenie pokrętła dodatkowo zaopatrzonego w zamek zabezpieczający przed kradzieżą (system One-Key pozwala jednym kluczykiem obsługiwać zamek bagażnika jak również zamki w głowicach ramion mocujących rowery na platformie). Pokrętło posiada dwa solidne ramiona dzięki czemu w wygodny sposób dokręca się je na haku. Należy zwrócić uwagę, że, tak jak sugeruje producent, ostatnia faza dokręcenia wymaga włożenia nieco większej siły w celu precyzyjnego unieruchomienia platformy. Montaż bagażnika na hak odbywa się wygodnie, poprzez ustawienie go w pozycji pionowej, co daje szybki i łatwy dostęp do pokrętła. Znajdujący się nad tablicą rejestracyjną uchwyt umożliwia łatwe umieszczenie bagażnika na haku i jego ręczny transport.
Do zmiany pozycji bagażnika z pionowej na poziomą i na odwrót służy elastyczny pasek biegnący wzdłuż, przez środek platformy. Jego lekkie pociągnięcie sprawia, że zwolniona zostaje blokada, co pozwala bezwysiłkowo zmienić pozycję Thule OutPace, włącznie z odchyleniem platformy wraz ze znajdującymi się rowerami do położenia umożliwiającego swobodny dostęp do bagażnika samochodowego.
Rowery na platformie
Montaż rowerów odbywa się za pomocą trzech składanych, ruchomych i niezależnych ramion, stanowiących integralne części bagażnika rowerowego. Zakończone ruchomymi głowicami o miękkiej wyściółce wraz z paskami zaciskowymi pozwalają na wygodne dostosowanie mocowania do wielkości rowerowej ramy i gwarantują bezpieczny transport rowerów.
Usztywnienia i stabilizacji roweru na platformie dopełniają zębate paski zaciskowe mocujące koła w rynnach. Zapadkowe klamry pozwalają na maksymalne „dociągnięcie” zacisku paska.
Do walorów, głównie estetycznych, ale oczywiście nie tylko, należy możliwość ukrycia pasków, które nie są aktualnie używane do mocowania kół, w przygotowanych do tego celu miejscach. Rozwiązanie to, z uwagi na fakt, że paski są dość długie i jest ich sporo, pomaga uporządkować miejsce na platformie, co w praktyce wpływa na ułatwienie w korzystaniu z bagażnika.
Kompaktowość
Niewątpliwą zaletą OutPace 3 jest możliwość jego prostego złożenia po zdjęciu rowerów, w celu ułatwienia parkowania, schowania w bagażniku czy w jakimkolwiek pomieszczeniu, gdzie będzie docelowo przechowywany. Boczne skrzydła z rynnami na koła i zintegrowanymi światłami są składane do wewnątrz, przez co całość po złożeniu ma niewielkie rozmiary - ok. 24x70x90 cm.
Rezygnacja z kilku rozwiązań, jak choćby brak kółek do transportu bagażnika, które znane są chociażby z Thule EasyFold, pozwoliły na obniżenie wagi całej konstrukcji do ok. 18 kg., co pozwala w dość łatwy sposób bagażnik przenosić, chociaż dla osób o niższym wzroście może być to dość niewygodne.
Thule, oferując użytkownikom bagażnik OutPace, po raz kolejny udowadnia, że przy projektowaniu produktów niezmiennie kładzie nacisk zarówno na solidne wykonanie, jaki i na rozwiązania, które wpływają na wygodę i prostotę obsługi przez użytkownika.
Cechy produktu
Ładowność
50 kg
Maksymalna masa roweru
25 kg
Wymiary
88 x 122 x 46 cm
Wymiary po złożeniu (dł. x szer. x wys.)
76 x 24 x 94 cm
Masa
18.6 kg
Średnica ramy
20-90 mm
Maksymalna szerokość opony
3 cale
Maksymalny rozmiar koła
29"
Maksymalny rozstaw kół
1250 mm
Odstęp pomiędzy rowerami
23 cm