Masa rozmieszczona na obwodzie koła ma wpływ na rozpędzanie się. Im jest większa i im jest dalej od centrum, tym większej wymaga siły do ruszenia z miejsca.

Sprawdziliśmy jak bardzo różni się powierzchnia styku opon w zależności od rozmiaru.

Napędy szosowe z 11 – rzędowymi kasetami z sezonu na sezon schodzi do coraz niższych grup. Tym razem Shimano pokazało nowe koła z piastami kompatybilnymi właśnie z takimi kasetami. Model...

Carbon opanował bike-biznes na wskroś. Chyba nie ma już elementu, którego nie wykonuje się z tego kosmicznego materiału: ramy, siodła, komponenty, dodatki i koła.

Do naszej redakcji wpłynęło bardzo ciekawe zapytanie od naszego czytelnika. Pan Marek zapytał nas czy lutowanie szprych daje wymierna poprawę sztywności w kołach 29-calowych oraz czy...

Niemiecka marka specjalizująca się w produkcji ultra lekkich kół, postanowiła jeszcze bardziej uatrakcyjnić swoją ofertę.

Koła aero pojawiły się w kolarstwie szosowym w latach osiemdziesiątych, ale dopiero teraz stają się standardem. Jeszcze kilka lat temu nawet profesjonaliści używali wysokoprofilowych kół...

W zasadzie gdyby nie symbolika WCS, laik w pierwszym momencie w ogóle nie zwróciłby uwagi na konwencjonalne i masywne z wyglądu koła.

Jeśli trening na zwykłym rowerze to dla Was za mało, jazda „z blatu” pod górę nie starczy, a średnia powyżej 35 km/h na dystansie 100 km nie pozwala się wyżyć, warto spojrzeć na...

O odświeżonych flagowych kołach z górskiej kolekcji francuzów już pisaliśmy pisaliśmy. Jednym z elementów który uległ zasadniczej zmianie jest nowy bębenek ITS-4.

Close Diver System to bębenek o nowatorskiej konstrukcji zaprezentowany przez Chosen. Ponieważ sam mechanizm jest głęboko schowany a jego zalety trudno przedstawić w tabelkach dlatego...

To alternatywa dla tych, którzy szukają lekkich i wytrzymałych kół do szosy w stosunkowo niskiej cenie.

Kiedy z redakcji przyszło zapytanie o możliwość przetestowania carbonowych kół aero o profilu 50 mm, ale katalogowej wadze zaledwie 1160 g, nie zastanawiałem się długo. Łał, taki...

Na prezentacji Gianta na Majorce usłyszeliśmy: „koła to nie tylko zespół części, dobór obręczy szprych i piast. Najważniejszą sprawą jest ich integracja oraz sposób fabrykacji”....

Wysokiej jakości koła szosowe, które można zaklasyfikować do pogranicza kategorii średniej, zaawansowanej oraz wysokiej. Są doskonałą opcją dla zaawansowanego kolarza amatora, chcącego...

Mavic postanowił całkowicie przeprojektować zestaw swoich najlepszych kół do MTB. Nowe Crossmaxy to wciąż ta sama technologia i materiały, jednak zamknięte w zupełnie nowej formie.Co...

Seria komponentów Ritchey zyskuje nową jakość. Odmieniony design i konstrukcja to kluczowe zmiany na nadchodzący sezon.

Podczas gdy światowa prasa rowerowa przytacza w tym miesiącu materiały z niedawnej konferencji 3T, my zrobiliśmy już szybki test szosowy, którego rezultatami śpieszymy się z Wami podzielić!

Industry 9 All Mountain - test kół z amerykańską duszą, ręcznie robionych przez zaledwie ośmiu pasjonatów.

Prezentujemy kilka kompletów kół w dość rozsądnym zakresie cenowym - od 1200 do 2000 zł.

Ideologia napędu Shimano XTR kojarzy mi się z obrazem kultury japońskiej na podstawie filmów Kurosawy. Perfekcja i tradycjonalizm, często nawet wbrew rozsądkowi i logice. Żadnego podążania...

Każdy kolarz podchodzący poważnie do treningu stara się zrobić jak najwięcej aby poprawić swoje wyniki. Co zrobić kiedy osiągniemy kres swoich możliwość? Czy zainwestować w pomiar...

Koła to jeden z najważniejszych elementów roweru. Dlatego warto o nie dbać i w nie inwestować. Jednak kłopot w tym, że wbrew pozorom zbudowanie dobrego koła to nie taka łatwa sprawa....

Składanie kół z poszczególnych komponentów nie jest wcale takie łatwe. Nie wystarczy wybrać z katalogu dowolnych piast, szprych i obręczy bo prawdopodobieństwo, że w ten sposób powstaną...

Piąta edycja XTR nie wnosi zasadniczych zmian do koncepcji przedstawionej trzy lata temu. Poszczególne części zostały przerobione zewnętrznie. Jeśli chodzi o pomysł inżynierski, to...

Ciężko to uwierzyć, ale prawda jest taka, że dla sporej części ludzkości posługiwanie się klasycznymi przerzutkami stanowi nie lada wyzwanie. W którą stronę kręcić? Co i kiedy...

Piasta przeznaczona do współpracy z kasetami 8- i 9-rzędowymi. Obraca się na dwóch regulowanych łożyskach kulkowych. Z obu stron łożyska są chronione gumowymi uszczelkami znajdującymi...

Koła zbudowane ręcznie z komponentów DT Swiss, Złożono je z: piast DT Hügi 240 (osie o średnicy 15mm, "łożyska maszynowe"), cieniowanych szprych DT Revolution 2.0-1,5 mm (32 na koło,...


Aktualny numer

Piszemy m.in.

NOWOŚCI 2018

ROWERY 2018

Kaszubska marszruta

Blood Road